Permalänk

[Minecraftserver] - NippetCraft [1.7.4]

Hej på alla här på Sweclockers, jag har startat en egen server och skaffat en pålitlig server:
Dedikerad hårdvara:
Intel Xeon E5-2603 v2 (2 kärnor och 2 trådar)
8GB RAM
1x 120GB SSD
Red Hat Linux x64
Den är mycket stabil och är uppe 24/7 Får mest spelare från Sverige men det har förekommit att spelare från andra land joinat så Engelska kan vara bra.

Plugins jag använder mig av är Lockette, WorldGuard och uHome, annars är det bara plugins för admins som t.ex Essentials och WorldEdit.

Temat på städer är upp till dig. Det är en survival server men självklart får man inte griefa bara för det. PVP är påslaget.

IP:n för tillfället är 85.227.180.173 men kommer om ca 4 timmar ändras till mc.nipett.se
Tack för att ni lästa och kom gärna in!

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitesound:

Hej på alla här på Sweclockers, jag har startat en egen server och skaffat en pålitlig server:
Dedikerad hårdvara:
Intel Xeon E5-2603 v2 (2 kärnor och 2 trådar)
8GB RAM
1x 120GB SSD
Red Hat Linux x64
Den är mycket stabil och är uppe 24/7 Får mest spelare från Sverige men det har förekommit att spelare från andra land joinat så Engelska kan vara bra.

Plugins jag använder mig av är Lockette, WorldGuard och uHome, annars är det bara plugins för admins som t.ex Essentials och WorldEdit.

Temat på städer är upp till dig. Det är en survival server men självklart får man inte griefa bara för det. PVP är påslaget.

IP:n för tillfället är 85.227.180.173 men kommer om ca 4 timmar ändras till mc.nipett.se
Tack för att ni lästa och kom gärna in!

Tycks inte få connection :S

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Tycks inte få connection :S

Kolla så att du har skrivit rätt ip : 85.227.180.173, Det funkar för andra :/

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem

Joda serverspeccen verkar finfint, Men varför laggar servern så fort de börjar regna? borde de inte med den speccen..

Sen varför har du både Lockette och LWC? 2 plugins som gör samma sak?

Verkar inte finnas något antigrief system alls på servern, Det är NR 1 att skaffa på en server.

Du behöver skaffa dig ett permissionsystem, Som det är nu så kommer man åt saker som vanlig användare som man inte bör göra.

Uwarp och Uhome behöver du inte anvädna eftersom du använder Essentials, Finns redan integrerat i de pluginet.

Du säger dessutom att tanken är att även Utlänska ska få spela, Då borde du hålla servern på engelska, En del av dina plugins är inställt på svenska.

Jag rekommenderar dig att sätta whitelist på servern tills du fått fixat säkerheten, Det tråkigaste jag vet är om man börjar spela någonstans och när man kommer tillbaka är hela huset förstört.

Edit: Hann inte ens vara inne i 5 minuter innan man blev gankad med en med flyhacks och massor

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Klant, inte på något taskit sett men du borde läsa lite om plugins min server har typ 14st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitesound:

Server down. (Läs sista inlägget.)

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Kan nu meddela att servern är igång igen.
Haft stora problem med uppkopplingen då vi fick en ny router nu i veckan. Sorry för detta @TS.
Server plugins problemen kommer fixas, och språket kommer självklart hållas på Engelska om det krävs.
Ang. lagg vid regn och liknande så är problemet snart löst.
/serverhost

Nere igen..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Nere igen..

Stämmer bra det.
Känner inte att jag vill hosta gratis åt någon jag ej känner, som dessutom är inaktiv när det gäller att administrera och skaffa in spelare på servern.
Hade igång servern runt 24/h, inte en enda spelare utöver mig själv. Känns som en anledning att strunta i det här.

Så till TS: Du får hosta själv igen om du ska ha en server alls. Jag gav dig en chans att få ha en gratis server. Men är man inte aktiv själv, så ryker servern. Inga garantier helt enkelt. Lycka till!

Over'n'out
/B

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Stämmer bra det.
Känner inte att jag vill hosta gratis åt någon jag ej känner, som dessutom är inaktiv när det gäller att administrera och skaffa in spelare på servern.
Hade igång servern runt 24/h, inte en enda spelare utöver mig själv. Känns som en anledning att strunta i det här.

Så till TS: Du får hosta själv igen om du ska ha en server alls. Jag gav dig en chans att få ha en gratis server. Men är man inte aktiv själv, så ryker servern. Inga garantier helt enkelt. Lycka till!

Over'n'out
/B

Hehe så kan de gå Nu vet du iallafall att du ska ifrågasätta deras kunskap innan man lånar ut utrymme

Själv hade jag aldrig vågat låna ut utrymme till en publik minecraftserver utan o veta något om ägaren och hans seriositet, Blir man i konflikt med fel folk är det ju minecrafthosten som oftast blir drabbad av Ddos o sånt crap :/

Visa signatur