PCI Express dödar AGP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Perb: Jag gillar inte när folk öppnar sin foderlucka utan att veta fakta. Min åsikt är att det är bra att utveckla snabbare och bättre datorer. Jag tycker bara inte det är bra att flera olika företag utvecklar systemen på olika sätt...

Vad gör du då på ett sånt här forum?

Skämt åsido, vad exakt retade du dig på?

Permalänk
Medlem

Allvarligt finns det någon här som har en burk mer än tre fyra månader.

Ny standard drabbar bara burkcampers som inte vågar släppa taget om gamla lik, det skulle förståss vara någon med en sur hempc hink.

Uppmuntra prestanda ökning istället för att motarbeta.

/Nagy Man

Permalänk
Medlem

Nagy Man.. Du har ganska mycket pengar va??
Å i princip skaffa ny maskin var 3 - 4 månad blir ganska dyrt vet du.. Visst, alla här vill säkert ha snabbare maskiner.. Men jag tror att många här är oroliga för att det kommer att utvecklas för många olika standarder vilket kommer göra att om man vill uppgradera sin maskin lite, typ ett nytt grafikkort. Så måste man ha t.ex en PCI Express buss på sitt mobo. Å när man köper nypp mobo så blir man tvungen å skaffa ny processor, å även nya minnen.. Å sen om man har vanliga ATA diskar så får man osså skaffa ny för att de e S-ATA osv..
Klart, det kommer ju troligtvis vara en viss övergångsperiod där man kommer ha moderkort med en salig blandning bussar å portar å allt va de heter. Men i förlängningen blir det nog ganska dyrt för konsumenten...

Permalänk
Medlem

Knepet är att slå iväg sin gamla burk och börja med nya grejor, kanske spara lådan av nostalgiska skäl.

Däremot om man sparar alla sina gamla burkar, ja då blir det dyrt.

Sen är det trots allt inte nödvändigt att uppgradera ofta, det går att göra mycket på lite äldre hårdvara.

Sälj med viss support, då kan du slå på en ganska trevlig summa på priset, det brukar täcka upp för den nya maskinen.

Det är trots allt såna som oss som driver det här framåt. Vad skulle livet vara utan ny teknik?

/Nagy Man