Permalänk

Minecraft server [Help]

Hej!

Det är så att jag har startat en ny server tidigare ikväll. Men skulle verkligen behöva få hjälp med hur man får igång en del plugins så som towny osv. Servern är en bukkit.

Samt vilka plugins som man borde köra på skulle jag också behöva tips om

Permalänk
Medlem

Om du vet vad du ska ha för plugins är lättast att söka på plugin namnet + bukkit på google. ex Towny bukkit.

Nästintill alla plugins har information om hur man ställer in pluginet på deras bukkitsida.

Bra plugins sen för en server.

Essentials - innehåller funktioner och kommandon som /home, /warp, /spawn ect... även ett inbyggt ekonomisystem
logblock - Loggar allt som sker på servern i en mysql databas och kan sen användas för att kolla vem som griefat o rollback
Dynmap - Webkarta över servern.
LWC - Kistlås

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk

Tackar!

Men det står att man ska ändra i MySQL och det hittar jag inte på GGServers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radioactiive:

Tackar!

Men det står att man ska ändra i MySQL och det hittar jag inte på GGServers

I vissa fall måste man skriva till sin host och säga att man vill ha tillgång till en mysql databas på sin server. vissa tar en extrakostnad för detta, vissa ingår med servern vid förfrågan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ipzen:

I vissa fall måste man skriva till sin host och säga att man vill ha tillgång till en mysql databas på sin server. vissa tar en extrakostnad för detta, vissa ingår med servern vid förfrågan.

Yes jag har nu en MySQL databas. Men samtidigt så går det inte att gå in på serverpanelen nu längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radioactiive:

Yes jag har nu en MySQL databas. Men samtidigt så går det inte att gå in på serverpanelen nu längre.

Det låter som din host har lite problem Hoppas du får löst det, om inte, så rekommenderar jag Beastnode istället.

Visa signatur