Corsair Obsidian 450D

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Fasen, jag som trodde att vi äntligen skulle få se en "toppklass"... Men icke...

De finns inga chassin som är Toppklass tyvärr =(.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

De finns inga chassin som är Toppklass tyvärr =(.

Caselabs, Little Devil, Lian Li, Corsair m.m. håller samtliga toppklass, sen att ALLA chassin inte gör det är tämligen självklart.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Inaktiv

Vad är det för vits att sätta nätaggregatet på botten som alla kör med nuförtiden?

Skrivet av Danmyr:

Caselabs, Little Devil, Lian Li, Corsair m.m. håller samtliga toppklass, sen att ALLA chassin inte gör det är tämligen självklart.

Du behagar skämta? Plast och skrammel. Lian Li chassin är kända för att fortplanta vibrationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Vad är det för vits att sätta nätaggregatet på botten som alla kör med nuförtiden?

Du behagar skämta? Plast och skrammel. Lian Li chassin är kända för att fortplanta vibrationer.

Skämtar verkligen inte, men du kanske gör?

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Caselabs, Little Devil, Lian Li, Corsair m.m. håller samtliga toppklass, sen att ALLA chassin inte gör det är tämligen självklart.

Håller inte med dig... Köpte ett Lian Li PC60 omkring år 2000 när de först kom till Sverige... De var toppklass på sin tid! Men de är snart 15 år sedan och i princip inget har hänt. Man har gått över från 80mm fläktar till 120-140mm och de är princip allt. Så jag är inte speciellt imponerad av Caselabs, Little Devil, Lian Li, Corsair... Antar att de är de bästa som erbjuds, men inte toppklass enligt mig.

http://www.dansdata.com/pc60.htm

(kylning över hårddiskar, utdragbar monteringsplåt, aluminium, tumskruvar, fläktstyrning, vibrationsdämpande fästen till fläktar, Möjlighet att bygga ut kylningen i 5,25 tums platser med ytterligare hårddiskplatser... Ett väldigt bra chassit för sin tid...Men hur mycket har förbättrats sedans dess?)

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Enligt corsairs hemsida ska ju E-ATX moderkort passa..

Corsair Obsidian 450D

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Kan man sätta både en 295x2 och en corsair h100i i detta chassi? finns det tilräckligt med plats för båda radiatorerna?

Permalänk
Medlem

Har precis köpt ett fractial Design R5, som har allt
Corsairs chassi har fler och i mitt tycke bättre lösningar. Dessutom tystare och 100:- billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Har precis köpt ett fractial Design R5, som har allt
Corsairs chassi har fler och i mitt tycke bättre lösningar. Dessutom tystare och 100:- billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Nöjd med ditt R5?

Permalänk
Medlem

Helnöjd! kvalitet,snyggt,lättarbetat och framförallt tyst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Helnöjd! kvalitet,snyggt,lättarbetat och framförallt tyst

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt Ska bygga i mitt nu under mellandagarna