Grafikkortet krashar när jag ska kolla på ett youtube klipp efter överklockning.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet krashar när jag ska kolla på ett youtube klipp efter överklockning.

Hej!

Jag har haft min dator i ungefär 6 månader nu och den har fungerat felfritt. Dock så har jag ett stött problem nu. Varje gång jag försöker överklocka mitt grafikkort krashar det när jag ska kolla på ett youtube klipp. Jag kan spela Battlefield 4 i Ultra utan problem med överklockat grafikkort men sen när jag ska se på ett youtube klipp så krashar det. Ljudet fungerar fortfarande när grafikkortet krashar. Detta händer då bara när jag överklockar grafikkortet, när det inte är överklockat så fungerar det som det ska.

Jag har ett Powercolor Radeon HD7970.

Jag har testat att göra detta redan för att försöka få bort problemet:
-Testat att inaktivera och aktivera hårdvaruacceleration.
-Ominstallerat Windows. (Jag har testat både Windows 7 & 8.1)
-Ominstallerat och uppdaterat grafikkorts drivrutinerna.

Ibland så lyckas jag kolla på ett eller två youtube klipp men sen krashar det igen.

Tack för hjälpen på förhand!
/Sebastian

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zebbe1:

Hej!

Jag har haft min dator i ungefär 6 månader nu och den har fungerat felfritt. Dock så har jag ett stött problem nu. Varje gång jag försöker överklocka mitt grafikkort krashar det när jag ska kolla på ett youtube klipp. Jag kan spela Battlefield 4 i Ultra utan problem med överklockat grafikkort men sen när jag ska se på ett youtube klipp så krashar det. Ljudet fungerar fortfarande när grafikkortet krashar. Detta händer då bara när jag överklockar grafikkortet, när det inte är överklockat så fungerar det som det ska.

Jag har ett Powercolor Radeon HD7970.

Jag har testat att göra detta redan för att försöka få bort problemet:
-Testat att inaktivera och aktivera hårdvaruacceleration.
-Ominstallerat Windows. (Jag har testat både Windows 7 & 8.1)
-Ominstallerat och uppdaterat grafikkorts drivrutinerna.

Ibland så lyckas jag kolla på ett eller två youtube klipp men sen krashar det igen.

Tack för hjälpen på förhand!
/Sebastian

Testat med olika webbläsare? Sedan finns det en HTML5:version av Youtube som ev kan hjälpa?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Prova att stänga av hårdvaruacceleration på flashplayer/webbläsaren