[Löst]Port Forward fungerar inte längre...

Permalänk
Medlem

[Löst]Port Forward fungerar inte längre...

Tjo!
Häromdagen blev jag sugen att hosta en csgo server på min hemmaserver, och efter att ha konfigurerat den och lyckats ansluta via LANet var det dags att öppna portar. Jag gjorde som alltid, skrev in portarna och IPn till servern, men när jag skulle testa om det fungerade via detta stog det att porten var stängd. Det gick heller inte att ansluta till min server via den externa IPn. Jag har testat att forwarda två datorer och det blir samma resultat på båda. För ungefär en månad sen hostade jag en minecraft-server, och då fungerade allt galant med att öppna portar osv, och alla kunde ansluta till servern. Dessa inställningar fanns kvar i routern men när jag testade de fungerade det konstigt nog inte längre. Någon som har några idéer?

Jag har BBB 100/100 och deras router Zyxel P-2812HNU-F1 vT.

EDIT: Det verkar som om porten egentligen är öppnad(testet visar ändå closed), och det gick tydligen att ansluta utifrån, men lokalt kan jag inte använda min externa ip för att ansluta. Så problemet är löst

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |