Halebop - Bra operatör?

Permalänk
Medlem

Halebop - Bra operatör?

Ska byta från Telenor då jag fått bättre pris hos Halebop.

349kr/mån inkl Sony Z1 Compant 3gb surf, fris sms och max 600 samtal till allt och alla är inkluderat i 349kr/mån.
Bättre pris lyckas jag inte hitta.

Är dock osäker på operatören, är Halebop något att ha? Erfarenhet?

Permalänk
Medlem

Halebop kör väl med samma nät som Telia vad jag har förstått, så täckningen är det inget fel på. Jag kör med kontantkortsladdning Rubbet, och det fungerar utmärkt, men jag har inte direkt några tidigare operatörer att jämföra med.

Permalänk

Jag och väldigt många andra kör Halebop och fungerat kanon i över 6 år. Har även Halobop nu och inga planer att byta än på länge

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Har Halebop som operatör och det funkar utmärkt!

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av 997GTS:

Ska byta från Telenor då jag fått bättre pris hos Halebop.

349kr/mån inkl Sony Z1 Compant 3gb surf, fris sms och max 600 samtal till allt och alla är inkluderat i 349kr/mån.
Bättre pris lyckas jag inte hitta.

Är dock osäker på operatören, är Halebop något att ha? Erfarenhet?

Jag har Halebop med en Samsung S5, jag är väldigt nöjd. 4G´n går snabbt och DU har täckning överallt typ

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Halebop har fungerat riktigt bra för mig!
Alltid skönt att dem också har en kundsupport via chatt ifall man undrar något över fakturan etcetc.

Permalänk
Medlem

Fungerar bra här med. Önskar att det vore lite bättre täckning i Landvetter dock.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk

Har kört med Halebop i ~10 år, Alltid fungerat bra, Riktigt bra priser samt mottagning överallt iom Telias nät

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Halebop är Telia, dom har t.o.m samma pg-konto för att ta emot betalningar.

Halebop är/var Telias satsning på ungdomar.

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Entusiast

Kundtjänsten kan vara lite stel, blev tvungen att fråga om det fanns bots bland personalen, vilket självklart nekades. Det har dock bara hänt 1/10 gånger, så inga problem där, nog finns det alltid arbetströtta folk.
Täckningen håller sig i övrigt väldigt bra och priserna är jag mer än nöjd med, som sagt, Telias nät.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Jag har Halebop just nu.
Har Rubbet stor eller vad det heter 12000min och 12000sms i månaden och 4gb 4G.
Aldrig haft problem med täckning osv, betalar 350kr i månaden för detta och är helt nöjd faktiskt.

Permalänk

Jag har halebop rubbet just nu och är ruggigt nöjd med täckning, pris och allmän smidighet. Största anledningen att jag skaffade halebop förutom fastpris var att halebop ger rabatt på telefoner om man binder sig i 24mån. Fick 1600kr rabatt på min N4 och fick den till ett väldigt förmånligt pris när det begav sig.

Skrivet av Nisbel:

Halebop är Telia, dom har t.o.m samma pg-konto för att ta emot betalningar.

Precis så. När jag ska betala min E-faktura står det "Telia sonera sverige" eller nått i den stilen som mottagare.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Kundtjänsten kan vara lite stel, blev tvungen att fråga om det fanns bots bland personalen, vilket självklart nekades. Det har dock bara hänt 1/10 gånger, så inga problem där, nog finns det alltid arbetströtta folk.
Täckningen håller sig i övrigt väldigt bra och priserna är jag mer än nöjd med, som sagt, Telias nät.

Vilken kundtjänst?

Du kan endast mejla/chatta. Lite svårt o märka om kundtjänst är stela via skrift...

Halebop är Telias dotterbolag, som skrivet är det ett bolag som satsat mest på ungdomar. Lägre priser än Telia, men också besparat det genom att inte erbjuda telefonsupport eller telefon kontakt utav något slag...

Men, använder Telias nät, så täckning är identiskt med Telia.

Lite mer lattjo språk på hemsidan o reklam istället för Telias stela o rak på sak.

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Skrivet av Nisbel:

Halebop är Telia, dom har t.o.m samma pg-konto för att ta emot betalningar.

Halebop är/var Telias satsning på ungdomar.

Halebop är nog dock inte Telia längre, Dom har iaf eget bankgiro nu Halebop är ju väldigt små (Ca 10 anställda tror jag), Men det är positivt tror jag, Man får alltid bra support och bra tips om abonnemang som sänker månadskostnaden

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Det enda negativa jag har att säga om Halebop skulle isåfall vara när de debiterade mig 99kr för Spotify och det inte fungerade, stod bara att jag hade gratis konto. Det fungerade innan och det började fungera vid nästa debitering igen.
Men under 2 veckor försökte jag och supporten på Halebop att lösa det utan någon lycka. Men de var iaf väldigt hjälpsamma.

Har haft Halebop i 10+ år eller så och har väl aldrig varit missnöjd på något sätt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av digitalflaskpost:

Vilken kundtjänst?

Du kan endast mejla/chatta. Lite svårt o märka om kundtjänst är stela via skrift...

Halebop är Telias dotterbolag, som skrivet är det ett bolag som satsat mest på ungdomar. Lägre priser än Telia, men också besparat det genom att inte erbjuda telefonsupport eller telefon kontakt utav något slag...

Men, använder Telias nät, så täckning är identiskt med Telia.

Lite mer lattjo språk på hemsidan o reklam istället för Telias stela o rak på sak.

Jag menar självklart chattfunktionen med personalen på Halebop, det tar jag som "kundtjänst", varesig det är via mail, chatt eller telefon.
När man får ett identiskt svar på en rad olika frågor i live chatt 5-6 gånger i rad så känns det "stelt". Ungefär som att prata med Cleverbot.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

haft halebop i 5-6 år nu. aldrig varit några problem. snabb kundtjänst på mail/chatt också, funkar skitbra!

kör på!

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Jag menar självklart chattfunktionen med personalen på Halebop, det tar jag som "kundtjänst", varesig det är via mail, chatt eller telefon.
När man får ett identiskt svar på en rad olika frågor i live chatt 5-6 gånger i rad så känns det "stelt". Ungefär som att prata med Cleverbot.

Antar att dom använder macros för att snabba upp saker och ting, Kan kännas lite stelt ja Men så länge jag får den hjälp jag behöver så är jag nöjd

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Funkar helt ok faktiskt. Enda att klaga på är deras kundtjänst och support, som enbart är tillgänglig via chatt. Men den har bra öppettider och man brukar få de svar man behöver, utan att behöva vänta flera timmar.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Schysst! Då får man väl slå till. Vad tycker ni om priset?

Permalänk
Medlem

har kompisar med halebop som verkar vara nöjda. kan nämna att täckningen i göteborg är sisådär för telia, det är därför jag har telenor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Halebop är nog dock inte Telia längre, Dom har iaf eget bankgiro nu Halebop är ju väldigt små (Ca 10 anställda tror jag), Men det är positivt tror jag, Man får alltid bra support och bra tips om abonnemang som sänker månadskostnaden

Det tror jag, det går väl fortfarande teckna Halebop abonnemang i Telia butikerna?

Har halebop med, mycket nöjd, billigare än telia med samma nät. Har aldrig haft något strul själv.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Som skrivet tidigare är Halebop ganska likt Telia, förutom då priserna som är lite mer humana + att man får använda chattsupporten istället för telefonsupporten. Halebop kör på samma nätverk som Telia, så täckningen är utmärkt. Då det kommer till supporten kan jag inte tala för Halebopavdelningen, men på Telias mailsupport har vi förskrivna medelanden vi använder oss av, men det blir ofta till att skriva personliga medelanden till kunder.

Sen så brukar man kunna fuska lite om man vill ha hjälp och man har Halebopabonnemang genom att säga att man har tex problem med sin mobil som då är köpt på Telia. Dom flesta på supporten brukar vara snälla och hjälpa till i alla fall, så man ska inte vara rädd att ta Halebop bara för att man inte "får" telefonsupporten

Permalänk
Medlem

Har testat många olika operatörer, från Halebop till andra för att helt enkelt testa, slutade med att jag återgick till Halebop.

Rekommenderas.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Jag har haft Halebop kontantkort i många år men täcknade nyligen abonnemang och skaffade en ny lur på samma gång, har alltid funkat bra.

Skrivet av Sweede:

Det tror jag, det går väl fortfarande teckna Halebop abonnemang i Telia butikerna?

Har halebop med, mycket nöjd, billigare än telia med samma nät. Har aldrig haft något strul själv.

Korrekt, det går utmärkt. Håller med dig, billigare, samma nät.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag funderar på byta från Telenor till Halebop eftersom Telenor har inte telefonen jag vill ha. Jag bor i Blekinge och undrar om täckningen är bra där? De flesta verkar vara nöjda med täckningen runt Sverige.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Jag förutsätter att du då binder upp dig i 24 månader.

Sony Xperia Z1 Compact kostar ca 3500kr i de flesta butikerna (Då får du dessutom 100% olåst, om nu Halebop låser sina telefoner).

Totalkostnad abonnemang och telefon:
349 * 24 = 8376kr

Totalkostnad abonnemang utan telefon:
8376 - 3500 = 4876

Kostnad för abonnemang:
4876/24 månader = 203kr/månaden

Kostnad för telefon:
3500/24 = 146kr/månaden

Själv beställde jag nyss hallon student liten (förutsätter att man är student). Då får man 60 samtal, obegränsade sms/mms och 2gb 4g surf för 99kr.
2 samtal om dagen är mer än tillräckligt för mig, och jag har varit på gränsen till att klara mig med 1gb surf förut, så 2 blir perfekt.

Om det skulle vara så att du är student och den dealen duger, så blir kostnaden för 2 år, 3500 + 2376 = 5876kr istället för 8376. Då får du dessutom en obunden telefon och obundet abonnemang.

Om det inte räcker med 2gb surf och 60 samtal men ändå är student så finns hallon student stor, där får man obegränsade samtal, sms/mms och 5gb 4g surf för 199kr i månaden. Detta är alltså en bättre deal än halebops och skulle då kosta 3500 + 4776 = 8276kr på 24 månader.
Då får du en bättre deal, billigare pris, obunden telefon och obundet abonnemang(!!!)

Jag tycker inte att ditt erbjudande är tillräckligt bra för att binda upp sig i 2 år.

Nej jag är inte någon försäljare från hallon, men jag gillar inte att betala för mycket, och att dessutom behöva binda upp sig i flera år.. Då vill i alla fall jag ha ett riktigt pangpris.

Både halebop och hallon är dotterbolag till större mobiloperatörer, halebop till telia och hallon till tre. Ingen av dom har telefonsupport vad jag vet men halebop kan man nog få support i telias butiker.

Jag skulle inte ens binda upp mig på ditt erbjudande även om jag fick abonnemanget för halva priset. Det är inte värt det någonstans. Om du ska binda upp dig, se till att göra det till din fördel.

Edit: såg att det va en gammal tråd nu, haha.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________