Permalänk
Avstängd

Origin VÄGRAR att starta.

Skulle precis installera Origin för att lira lite BF4, var ett tag sedan.

Tankar lilla origin på 16 MB, startar igång och någon snabb uppdatering sker. Sen går det inte att öppna upp origin. Testar som administratör, stänger av dator hit och dit, installerar om, byter installationsmappar och testar diverse "fixes" på youtube.

Vad. I. h.. ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Skulle precis installera Origin för att lira lite BF4, var ett tag sedan.

Tankar lilla origin på 16 MB, startar igång och någon snabb uppdatering sker. Sen går det inte att öppna upp origin. Testar som administratör, stänger av dator hit och dit, installerar om, byter installationsmappar och testar diverse "fixes" på youtube.

Vad. I. h.. ?

Öppna den från aktivitetsfältet vid klockan, den ligger där som en tjänst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dabman:

Öppna den från aktivitetsfältet vid klockan, den ligger där som en tjänst.

Den försvinner när jag för musen vid den. F.ö använder den 1-40% av CPU och 1300 MB ram konstant efter jag startat det.

Permalänk
Medlem

http://answers.ea.com/t5/Origin/Origin-won-t-open-launch-at-a...
Läs igenom den. Kör du flera skärmar? Någon löste det med att stänga av flerskärmsläget innan.

Citat:

Sorry if you've already been asked to try this already (I didn't see it in the previous comments but maybe I missed it), but Origin does sometimes experience issues depending on the color mode for your monitor.

Could you try the following?

1.Exit Origin (if you can't exit it normally, try opening Task Manager and use End Process on Origin).

2.Open Screen Resolution by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, and then, under Appearance and Personalization, clicking Adjust screen resolution.
3.Click Advanced settings, and then click the Monitor tab.
4.Under Colors, select True Color (32 bit), and then click OK.
5.Launch Origin again.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dabman:

http://answers.ea.com/t5/Origin/Origin-won-t-open-launch-at-a...
Läs igenom den. Kör du flera skärmar? Någon löste det med att stänga av flerskärmsläget innan.

Gick inte det heller..

Och nej, endast en skärm. i 2560x1440, korea.

Permalänk
Medlem

Läs igenom den tråden, den fanns en uppsjö olika tips och lösningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dabman:

Läs igenom den tråden, den fanns en uppsjö olika tips och lösningar.

Jo, jag har testat det mesta, ska skanna igenom sidorna en gång till och se om jag missat något.

Permalänk
Medlem

Jag minns att jag hade liknande problem med Origin precis efter en uppdatering, detta löste mitt problem.

Citat:

Go to the folder where you installed Origin. You should have Origin.exe and OriginTMP.exe among other files in there. Rename your Origin.exe to something else (or delete it altogether) and then rename OriginTMP.exe to Origin.exe .

Launch Origin.exe - it should work.

Permalänk
Medlem

Vad säger loggarna?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Avstängd
Skrivet av B00tsman:

Jag minns att jag hade liknande problem med Origin precis efter en uppdatering, detta löste mitt problem.

I see, hittar däremot inte dessa filer, utan bara origin.exe

Skrivet av Jilted:

Vad säger loggarna?

Hmm, hur menar du nu? vart finner jag loggarna?

Permalänk
Avstängd

DRA ÅT H-VETE AD-BLOCK. Jäkla skit.

NU ska jag spela battlefield
Tack för hjälpen hörni, uppskattas.