Apple presenterar OS X Yosemite

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Perc:

Suck.

Självklart kan inte "M$" inte kan ge bort sina produkter gratis. Det gör inte Apple heller. Skillnaden är att Apple tjänar sina pengar på hårdvaran.

Det kan dom visst. Dom kan leva på tjänster runt produkten, ungefär som många Linux-distarna gör. Freemium-varianter finns också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Endast det översta, Svara/ringa via OSX är ju "nytt".
Så förstår ju inte vad folk får att intrigerationen är så bra när den har varit "lika" bra på andra plattformar tidigare.

Visst har det funnits. Men som vi vet är Apple alltid snäppet (eller flera) efter.
Det är väl mer skönt att bra funktioner äntligen kommer till iOS/OS X?

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Visst har det funnits. Men som vi vet är Apple alltid snäppet (eller flera) efter.
Det är väl mer skönt att bra funktioner äntligen kommer till iOS/OS X?

Jo men förstår inte varför folk då lägger en sådan dum kommentar? (ndr, är inte din kommentar jag syftar på).
Sen är det väl bra att appleanvändare (även mig själv) får komma med i matchen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Visst har det funnits. Men som vi vet är Apple alltid snäppet (eller flera) efter.
Det är väl mer skönt att bra funktioner äntligen kommer till iOS/OS X?

Jo det är alltid trevligt att ha såna saker som man måste har tredje parts program till redan inbyggt i OS:et. Ubuntu har kört med det ett tag nu, är väldigt trevligt, kul att osx får såna smarta saker oxå.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Förvånad att ingen sagt det ännu men det där med platt design känns lite WP/Win8 tycker jag. Menyraden överst ser ut som något plockat rakt av från Android 4.x.

Men även jag håller med om att det är snyggare. Jag tycker att OSX har sett ungefär lika fräscht ut som Windows XP ett bra tag nu.

Windows 8 med transparens från Vista.

Permalänk

Det är nu man skulle vilja bygga en hackintosh

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Så Apple släpper numera sina OS gratis.

M$ har något att lära.

(Sen är Numbers, Pages och Apple's andra appar också gratis om man köper en av deras produkter. Får man MS Office gratis om man köper Surface Pro 3? Don't think so.)

MS släpper även dom fria OS, iallafall för surfplattor 8" och mindre...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Visst har det funnits. Men som vi vet är Apple alltid snäppet (eller flera) efter.
Det är väl mer skönt att bra funktioner äntligen kommer till iOS/OS X?

Visst har det funnits tidigare, ringa och använda SMS kunde man göra i OS X Tiger via en telefon med Bluetooth också. En funktion som tog bort av någon outgrundlig anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

då ska jag lära dig

josmajt med amerikanskt uttal på "j" .

Serverfolk har ju inte haft några problem med att uttala Yosemit dom senaste 30+ åren...
http://www.barracudaware.com/
Frågan är när stämningarna börjar hagla...
M.a.o. ett dåligt nanmval, tyvärr...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av systra:
Skrivet av Barren Wuffet:

Bedrövligt.

Snarare "jåsemmiti".

Skrivet av Bengt-Arne:

Serverfolk har ju inte haft några problem med att uttala Yosemit dom senaste 30+ åren...
http://www.barracudaware.com/
Frågan är när stämningarna börjar hagla...
M.a.o. ett dåligt nanmval, tyvärr...

Skrivet av mtntwg:

Det är detta jag menar, du har ju fel! Tänk på ordet kommitté

För att göra det extra tydligt hehehe: https://www.youtube.com/watch?v=kS6_uh-fwmY

What?! Aldrig hört någon säga det så förrut. Får väl känna mig rättad och vara glad för att jag lärt mig något nytt idag med.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Drog upp hela WWDC14 på YouTube, här börjar OS X introt: http://youtu.be/vvGv16JMXEA?t=10m55s

Permalänk
Medlem
Skrivet av atriix:

Drog upp hela WWDC14 på YouTube, här börjar OS X introt: http://youtu.be/vvGv16JMXEA?t=10m55s

Danke, danke.... Tänk dock på att Apple kan vara ganska petiga med med detta och din kanal kan åka på copyright smäll

Permalänk
Medlem

Ojoj vad Apple dominerar mjukvarubranschen dessa dagar. Alla snor friskt av varandra men inga kan göra något så användarvänligt/integrerat som detta företag. Jag säger bara WOW! Ser fram emot hösten...

Kör lika mycket Windows-produkter men tycker att skillnaden är slående

Permalänk
Medlem
Skrivet av echotuva:

Ojoj vad Apple dominerar mjukvarubranschen dessa dagar. Alla snor friskt av varandra men inga kan göra något så användarvänligt/integrerat som detta företag. Jag säger bara WOW! Ser fram emot hösten...

Kör lika mycket Windows-produkter men tycker att skillnaden är slående

Du menar kopiera temat från Gnomes Adwaita och sökfunktionen från Unitys Dash?

Ubuntu har dessutom integrerat alla musikspelare (även webbaserade) i ljudmenyn
och alla chattprogram i meddelandemenyn. Säg till när Apple når den integrationen.

För att inte tala om HUD, som även den dessutom fungerar för webbapplikationer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Du menar kopiera temat från Gnomes Adwaita och sökfunktionen från Unitys Dash?

Ubuntu har dessutom integrerat alla musikspelare (även webbaserade) i ljudmenyn
och alla chattprogram i meddelandemenyn. Säg till när Apple når den integrationen.

För att inte tala om HUD, som även den dessutom fungerar för webbapplikationer...

Och alla IOS/OS X-användare kommer att bara behöva göra en enda uppdatering i höst. Och det kommer att fungera. Det säger väl allt

Edit: Och hela kalaset kommer att vara helt gratis

Permalänk
Medlem

130 000 000 nya användare under de senaste 12 månaderna. Sanslöst!

Permalänk

130m användare som gillar dongleware...

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden