Internet Problem Samsung Smart TV
Hej!
Häromdagen så antar jag att det gjordes någon uppdatering på Smart Hub i min tv och helt plötsligt så hade alla appar flyttats om (de populäraste hamnade högst upp). Inget fel med det. Dock så försvann HBO-appen och när jag skulle gå in på Samsungs "appstore" så funkade inte det. En text om att jag inte var ansluten till ett nätverk kom upp. Konstigt nog så gjorde jag ett nätverkstest i TV:n och allt funkade som det skulle. Alla andra appar, såsom viaplay, netflix ect. funkade. Men inte "appstore".
Jag hoppades på att det skulles lösa sig dagen efter eller så, men efter ett par dagar så slutade alla appar i Smart Hub att fungera. Direkt när jag försöker öppna en app så säger den att jag inte är ansluten till ett nätverk och att jag ska gå in i nätverksinställningarna och ansluta till ett nätverk. Jag kör trådbundet nätverk, men har även testat trådlöst men allt ger samma resultat.
Jag har även försökt med en återställning av Smart Hub men det funkade inte, för nu kan jag inte ställa in den utan att vara ansluten till ett nätverk.
När jag gör ett test så står det:
"Anslutning till lokalt nätverk men inte till Internet. Kontrollera DNS-inställningarna, eller kontakta din Internetleverantör för att använda Internet."
Jag har försökt att:
Starta om nätverket (2 gånger)
Söka, och göra programuppdateringar för TV:n. Jag har nu den senaste programvaran.
Vet någon hur jag kan lösa det här? Om ni behöver mer information så fråga! Jag är inte överdrivet insatt i nätverk och internet.
Tack på förhand!