Är BF4 fortfarande uselt?

Permalänk
Skrivet av Isse00:

Jag sa att det är lika lätt/svårt med andra vapen, inte exakt alla vapen i hela spelet. Jag svarade bara på generaliserande tjat om att ett specifikt vapen skulle vara orsaken till att BF4 är så otroligt dåligt då det såklart är ett löjligt påstående.

Okej, då missförstod jag dig, jo ett vapen är knappast något man kan skylla på, tycker BF är en av de få serier som faktiskt lägger lite energi på att balansera vapnen någorlunda, såklart blir vissa vapnen bättre än andra, och anledningarna till att jag fortfarande har väldigt få timmar spelade (typ 70 som högst, var av 40-50 av dem är sen efter 30 tick patchen) är helt andra än vapenbalans

Det omedelbara var ju hur trista alla vapen känns, som bara förvärras av latenser och skumma hitboxar, men numera är det iaf spelbart

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Installerar Battlefield bc2 i skrivandes stund, Älskar värkligen det spelet. 3an spelade jag inte allt för mycket massa problem, När jag väl köpte mej alla expansioner så släpper dom 4an strax därefter. Då tappade ja suget att spela helt..

EDIT Bc2 ftw

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Gillar också dom gamla BF spelen, problemet brukar väl vara att det inte finns så många spelare kvar men har iof ingen koll på hur det är i bc2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Gillar också dom gamla BF spelen, problemet brukar väl vara att det inte finns så många spelare kvar men har iof ingen koll på hur det är i bc2.

Jag spelade bc2 inatt tror klockan va 4-5 och till min shock va det fullt med folk online och spelade !!

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Finns gott med spelare både i BC2 och BF3 för tillfället (PC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Finns gott med spelare både i BC2 och BF3 för tillfället (PC)

Okej najs
Är väl så att precis när uppföljaren släpps så hoppar många över och testar så det blir tomt men sen kommer många spelare tillbaka igen.

Permalänk
Avstängd

avinstallerade BF4.
BC2 som spel har sina brister men är en miljon gånger roligare än BF3/4.
Helt ofattbart hur dåliga dice blivit med sin design, bara skräp de sista 4 åren.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

BC2 ser jue helt klart kul ut i gameplay videos. När spelet släpptes hade jag får dålig burk så köpte det aldrig.
Meeeen det tar emot som tusan att backa tillbaks i en spelserie.. vet inte varför
Speciellt när man inte lirat det innan för då finns inte nostalgifaktorn där heller. Kanske bara jag som är konstig haha.

Iof är BC2 en separat serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

BC2 ser jue helt klart kul ut i gameplay videos. När spelet släpptes hade jag får dålig burk så köpte det aldrig.
Meeeen det tar emot som tusan att backa tillbaks i en spelserie.. vet inte varför
Speciellt när man inte lirat det innan för då finns inte nostalgifaktorn där heller. Kanske bara jag som är konstig haha.

Iof är BC2 en separat serie.

Testa spelet, mycket roligt lir :)!

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Jag har verkligen hatat spelet sen launch.

Jag har inte läst i tråden innan. Men nu måste jag skriva:

TESTA BF4 CTE

Spelat en hel del nu och jag kan inte få nog.

SÅHÄR SKA BF VARA. NU ÄR DET PÄ VÄG MOT RÄTT RIKTNING!

Nätkoden är igen förbättrad och refreshrate är inställt på "auto" som standard för alla.

Jag märker någon så sjuk skillnad kan jag säga. Det känns otroligt mycke snabbare.
Man kan seriöst skjuta HS igen och det känns BRA..

Man kan ställa ner hud. Jag kör nu på 30% synlighet på flaggor och friendlys och 100% på enemys..
OJ OJ vilken skillnad.

Jag blir galen.

Att spelet inte släpptes såhär är bara sjukt. otroligt.

Dom har även fixat rush en jävla massa och den tiden jag kört har varit jävla roligt.
Man kan göra ninja grejer nu ja lovar. Låg på ca 40/10 i kd förra gamet.

Permalänk
Medlem

Fov även fixad. Äntligen.
Även i 3rd person på fordon.

Känns som ett helt annat spel.
Ni måste testa.
Vanilla är vidrigt mot detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Fov även fixad. Äntligen.
Även i 3rd person på fordon.

Känns som ett helt annat spel.
Ni måste testa.
Vanilla är vidrigt mot detta.

Är dessa servrarna rankade eller orankade? Lyckas inte hitta någon info om detta..

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Är dessa servrarna rankade eller orankade? Lyckas inte hitta någon info om detta..

Helt orankade såklart det är endast för test man har alla vapen osv. (även dem nya;))
Bättre folk mindre bullshit i mina ögon

https://cte.battlelog.com/bf4/

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni kan se patch notes där. Här är lite dom ändrat i senaste CTE patchen:

http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/29abfp/cte_2_core_gameplay_update_is_out_patch_notes/ciiykls

Permalänk
Medlem

Lite tankar och funderingar kring CTE

https://www.youtube.com/watch?v=817_swwgNG4

Vad tror ni, kan det leda till något bra? eller är det för sent?

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskanen:

Lite tankar och funderingar kring CTE

https://www.youtube.com/watch?v=817_swwgNG4

Vad tror ni, kan det leda till något bra? eller är det för sent?

Fina grejer. Kanske man ska ta sej tid att instalera det iallfal då :b

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Ja i alla fall CTE om du är premium:)

Inte alls speciellt roligt att lira någon längre stund på live servers innan diverse kill trades och konstiga deaths uppstår.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskanen:

Ja i alla fall CTE om du är premium:)

Inte alls speciellt roligt att lira någon längre stund på live servers innan diverse kill trades och konstiga deaths uppstår.

Killtrades kommer alltid och BÖR alltid finnas sålänge en kula har traveltime! Om du och en annan får iväg båda era "dödande" skott medan den andras kula fortfarande är i luften så ska den(kulan) ju inte bara försvinna, inte heller så ändrar den riktning när du väl har skjutit iväg den!

Killtrades är helt legit och jag förstår inte varför folk klagar så mycket på det. Antar att det kommer från dem som kört CS utan traveltime eller bulletdrop.

I vanilla finns det dock en del buggar som resulterar i konstiga deaths. Jag dog själv av att springa in i en pelare med 5hp kvar en gång.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Killtrades kommer alltid och BÖR alltid finnas sålänge en kula har traveltime! Om du och en annan får iväg båda era "dödande" skott medan den andras kula fortfarande är i luften så ska den(kulan) ju inte bara försvinna, inte heller så ändrar den riktning när du väl har skjutit iväg den!

Killtrades är helt legit och jag förstår inte varför folk klagar så mycket på det. Antar att det kommer från dem som kört CS utan traveltime eller bulletdrop.

I vanilla finns det dock en del buggar som resulterar i konstiga deaths. Jag dog själv av att springa in i en pelare med 5hp kvar en gång.

Förstår självklart vad det innebär, och jag är helt med på killtrades framförallt i de scenarion när man faktiskt vet att helvete vad dåligt jag siktade här. Men så lyckas man ändå snubben fast han få dig, det är lixom okej.

Men ofta så blir det mer som att det skulle vara just ett serverlagg och båda bara dör.

Visa signatur

Permalänk

Skulle inte säga uselt längre, men det är inget BF3. Innan netcode patcharna så var det väldigt frustrerande, jag har inte spelat alls lika mkt BF4 som jag spelade BF3. Det börjar arta sig nu men det är inte alls lika bra som BF3 tycker jag iaf.

CTE är trevligt, flyter på ett helt annat sätt. Dock ganska glest om folk och servers att lira på(som inte är tomma)

Permalänk
Medlem

Håller med dig, väldigt lite folk inne oftast.

Dom bör ju som sagt inte göra CTE premium exlusive, tror många skiter i det endast pga att de måste ladda ner runt 7-8GB igen för att köra det om jag inte minns fel.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Fiskanen:

Håller med dig, väldigt lite folk inne oftast.

Dom bör ju som sagt inte göra CTE premium exlusive, tror många skiter i det endast pga att de måste ladda ner runt 7-8GB igen för att köra det om jag inte minns fel.

Det är mer än så, det är en helt separat battlefield install. Typ 15GB.

Permalänk
Medlem

jag har då aldrig haft problem med BF4, det ända är att man joinat dåliga servers å man blivit DC:ad pga servern inte min client som crashat... långa ladd tider i början av releasen för map change trotts installerat på SSD osv, men försvann efter nyår.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av WDac:

jag har då aldrig haft problem med BF4, det ända är att man joinat dåliga servers å man blivit DC:ad pga servern inte min client som crashat... långa ladd tider i början av releasen för map change trotts installerat på SSD osv, men försvann efter nyår.

Om det är nåt som kraschar min dator så är det BF4, den är stabil i div. tunga benchmarks med av någon anledning så kan det bara låsa sig i BF4. Det händer aldrig annars, konstigt.

Permalänk
Medlem

Ni som kör CTE however, lär ju testa m16a4!

https://www.youtube.com/watch?v=XWEL5Bj7NSM

Sjukt med burst på CTE.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskanen:

Ni som kör CTE however, lär ju testa m16a4!

https://www.youtube.com/watch?v=XWEL5Bj7NSM

Sjukt med burst på CTE.

Njae.. Tycker den e lika som förut. tack vare visual recoil fixen så är den dock lättare att träffa ordentligt med.

LMGs (Speciellt AWSen) har ju blivit SJUKT mycket bättre efter recoilfixen! Förstår varför nybörjare utan recoil kompensering. lyckats bra med den, vi som kompenserar har ju överkompenserat!

Visa signatur

"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte ens tagit mig tiden och lagt ut pengar för att köpa det på PC. Jag fick med BF4 när jag köpte en PS3 för att spela med vännerna i min klass när jag började 1an förra hösten, kan ju säga att det inte direkt var en trevlig upplevelse.

Jag testade BF4 betan på PC och kände att jag gillade det sådär, kan ju bara säga att jag älskar BF3 och BF2 på PC. Dem är helt klockrena enligt mig.
BF3 flyter på riktigt skönt, hur man låser upp vapen, " XP rate" och hur många levels, vapn , HUD, allt känns bara perfekt för mig i BF3 och det är där jag saknar något i BF4. Jag kan inte sätta fingret på vad jag saknar med det är något..kanske värt att skaffa sig det nu då när det ser lite ljusare ut i tråden?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Har faktiskt inte ens tagit mig tiden och lagt ut pengar för att köpa det på PC. Jag fick med BF4 när jag köpte en PS3 för att spela med vännerna i min klass när jag började 1an förra hösten, kan ju säga att det inte direkt var en trevlig upplevelse.

Jag testade BF4 betan på PC och kände att jag gillade det sådär, kan ju bara säga att jag älskar BF3 och BF2 på PC. Dem är helt klockrena enligt mig.
BF3 flyter på riktigt skönt, hur man låser upp vapen, " XP rate" och hur många levels, vapn , HUD, allt känns bara perfekt för mig i BF3 och det är där jag saknar något i BF4. Jag kan inte sätta fingret på vad jag saknar med det är något..kanske värt att skaffa sig det nu då när det ser lite ljusare ut i tråden?

Avvakta tills mer av det som ligger på testservrarna kommer live. Hade jag gjort iaf.

Skrivet av OskarW90:

Njae.. Tycker den e lika som förut. tack vare visual recoil fixen så är den dock lättare att träffa ordentligt med.

LMGs (Speciellt AWSen) har ju blivit SJUKT mycket bättre efter recoilfixen! Förstår varför nybörjare utan recoil kompensering. lyckats bra med den, vi som kompenserar har ju överkompenserat!

Har dött ett antal gånger av en AWS så någonting är på G där, men som sagt testa och träna på din positionering och kör m16a4 med angled och muzzle, sjukliga headshots.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskanen:

Avvakta tills mer av det som ligger på testservrarna kommer live. Hade jag gjort iaf.

Har dött ett antal gånger av en AWS så någonting är på G där, men som sagt testa och träna på din positionering och kör m16a4 med angled och muzzle, sjukliga headshots.

När tror du att det kommer upp och är live?
Hur är vapen osv?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskanen:

det jobbiga med M16a4n är ju när folk headglitchar. Svårt som fan att kontrollera burst recoilen. Medan när folk står öppet, då siktar man på bröst och så får man 1hit i bröst och 2 i head. utan att kompensera

AWSens Recoil är grymt lätt att kontrollera nu, tror att vi kommer se en nerf på den. Med 100skott så har man råd med prefire varje gång och med accuracy som en DMR så vinner man lätt firefights mot allt förutom PDWs.

Något jag hoppas att man slipper är det SJUKA scopeswayet som kommer från suppression från LMGs på Snipers.. fan omöjligt att plocka någon när de börjar skjuta mot en.

Visa signatur