Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

jag borde fan köpa en trådad mus. det är lite för hackigt bitvis, för hell

Permalänk
Medlem

http://www.twitch.tv/guffaharley/b/588065314

and thats why we fear act 2 hell..

kolla sista halvtimmen och vad som händer när jag till slut går ner i första tomben..

från ca 1. 45

Permalänk
Skrivet av Guffa_Harley:

http://www.twitch.tv/guffaharley/b/588065314

and thats why we fear act 2 hell..

kolla sista halvtimmen och vad som händer när jag till slut går ner i första tomben..

från ca 1. 45

vafan..följt dig sen du började köra med mindre kommentarer men nu förstörde du typ 20 minuter av mitt liv.....
skärpning

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazzemannen:

vafan..följt dig sen du började köra med mindre kommentarer men nu förstörde du typ 20 minuter av mitt liv.....
skärpning

vissa vill ha mer text. andra vill bara se streamen. några vill att jag ska dö för de verkar älska är nåns gubbe dör. det är omöjligt att behaga alla

vad är det du kritiserar? var det inte ett spännande slut? jag tyckte det var det så därför länkade jag. det kunde blivit att jag dog men det gjorde jag inte. så har jag gjort tidigare också. jag gillar det och hade gillat om någon av de andra som spleade gjorde så också

hade du velat läsa om det istället eller vad?

Permalänk
Medlem

bry dig inte om honom, det är som du säger ... vissa är omöjliga att behaga!!! Jag tror vi är rätt så många som tycker om att läsa om/se live dina strapatser ... keep it up

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

tack man

fick just en epipheny. tror han syftar på chatten under stremens gång. med jämna mellanrum kommer nån in o skriver. dett är det första jag nånsin streamat. min tanke har varit att om jag inte svarar eller inte skriver så skulle vissa kunna tolka det som arrogant

men men. lite mer balans kanske. dags att avrunda act 2 tror jag. beger mig in

Permalänk
Medlem

Det var det!

Act 2 är avklarad! Lite gröna, något guld men inga allt går nog till spargrisen. Det är inte för mig tror jag

Tal rashas trollstav, sigons handskar och unik cutlass som förvisso har slow men inte tillräckligt med skada eller slow effect

Act 2 var galet svårt och tidskrävande. Fel planering hade ätit upp kassan ännu mer och lett till desperation och dödliga felsteg. Jag kan glatt berätta att de utmaningar jag stött på men klarat får mig att känna mig väldigt stark inför kommande acts och mina chanser att klara spelet med min barbar

En riktigt glad nyhet är att jag hittade en 3 socket ogre axe i näst sista tomben : )

Nu ska jag bara hitta ett sätta tt ge mercen 21 + i styrka utan att behöva ge upp för mycket. mest troligt får han ha en annan hjälm än undead crown

Fan det har varit så fruktansvärt svårt med spectres och ancient horadrim. Deras resurrectande och alla bossar, phys immunes och magic immunes, cold immunes med mera

Jag har även hittat ett par crusade gloves som jag ska imbue-a. en 4 socket wyrmhide, blå handskar som ska craftas

Många hårda långa kamper har mynnat ut i belöningar. Mitt tålamod och ”men tänk om”-satsningar som kan leda till nåt skitbra om jag inte har bråttom. Det hela har varit värt det. det har varit mycket svårare ett långt tag för att nu kanske kunna bli riktigt bra sista biten.

Men crescent moon ska nu in i ogre axen i alla fall

Jag craftade ett par vampire gloves och fick rätt schyssta stats. 6% crushing blow, 3% life steal, 20% attack speed increase och lite sånt men med handen på hjärtat hade jag hoppats på mer. 20% ger mig ingen ökning på framesen om jag minns rätt. Jag behöver smaragder för att göra safety crafts på boots och gloves. Jag provade en blood men det blev inte riktigt nåt att ha ändå. Det är himla viktigt att vara noggrann och ärlig med vad man egentligen behöver. Så många föremål ger inte tillräckligt för att vara värda att användas just då och där. Detta extra mycket på hell med tanke på de olika specialare som motståndarna har och hur lägen ser olika ut etc

Jag har nu haft 75% gold i ett par 11 def handskar. Det kan verka kasst men just där och då har det varit extremt användbart eftersom jag måste ha råd att väcka upp mercen och fylla på life tap wanden. 45 respektive 90 tusen varje gång. börjar jag tvivla på att väcka upp honom eller fylla på wanden när jag strider så kommer snedsteget snabbare än jag hinner blinka

Det har min erfarenhet lärt mig. Därför måste man ta allt och sälja allt och bitvis utsätta sig för större fara än nödvändigt
Närmast döden har jag varit i en av de sista tombsen när ett stort pack(riktigt stort) av spectres kom med en cursed extra fast ledare och fler otäckheter. De dödade mercen på ett kick och jagade mig sedan en lång väg. Jag hade inte hunit gå in i portalen så jag sprang mot trappan och när jag kom dit gick han inte upp i den utan stannade. Vägen var förmodligen blockerad. Han cursade mig och jag sprang vidare och runt hörnet och hann få fram portalen

Det var ett sånt där riktigt otäckt tillfälle. Cursed extra fast och spök-klunga. Det är top 3 dödligast med gloams och minotaurer enligt mig

MIN HAR 250 % EXTRA DMG

här har vi ett exempel. +20 dex och str kommer inte ge mig nån edge. jag har vad jag behöver i flera avseenden redan. därfrö borde gloves användas till nåt extra. om +20 speed, str eller dex inte ger mig nåt avsevärt bra så borde de bytas ut. trots att de är generellt sett åtråvärda. därför är jag glad på det hela taget att jag blev av med dem och tal rashas hjälm. bältet var mycket bättre och hjälmen och glovesen höll mig nästa tillbaka mer än hjälpte mig på det hela taget

jag funderar mycket nu på hjälm. även gloves och boots uppenbarligen. damage reduction kommer det mest troligt att bli. frågan är bara hur jag optimerar det hela. vilken lösning som är den bästa återstår att se

Permalänk
Medlem

Ian hur långt kommen är du?

Permalänk
Medlem

julen kommer tidigt för mercen

med hans treachery armor kommer detta bli jäääääääävligt nice! saknar bara en 3 socket hjälm och en ametyst eller bättre så är saken biff, eller ska jag säga beef med tanke på cow level på hell sen

Permalänk
Medlem

aaah!!

väntan är över. det känns verkligen gött : ))
Han är riktigt hård nu med treachery och crescent moon. Fienderna dukar under så det ryker om det!

Static field alltså! bzzzzt! Och sen är flera minskade. Hans snabba hårda attacker och sen blixtrar det till i en lång radda!

Underbart!

Jag hittade en mask med 3 sockets och öste in en perfect, en ametyst och en flawed så han fick +20 str på sina nyupplevlade 176

Aaaah det är så gött!!!!! kommit en tredjedel av act 3 nu ungefär. klarat både spindelcavesen, gidbin och fågeln. flayer dungeon är klar och jag är redo att fortsätta

Permalänk
Medlem

kör du fortfarande med aldur macen? hur är den sockad?
känner lite att du har haft väldigt mycke flyt för att hitta runor som jag aldrig har hittat, och en 3sockad ogre axe kommer inte vanligtvis, men du är ihärdig och planerar väl, och det är underhållande att läsa om hur du faktiskt kommer vidare i spelet, dessa regler till trots.
Är inte iron skin något som är värt att sätta mer poäng i? såg att dina res är fina, men defence kan man väl aldrig få för mycket av.. iofs är attack bästa försvar.

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem

tjena man!

Den är socketad med 2 eth för – 50% defense hos monstren. Sen med en shael för extra attack speed. jag tog ju ur runorna med en hel rune för att nef inte längre behövdes(hot-keyar till bash om knockback krävs)

Alla dessa runorna har jag hittat tidigare också. um har jag dock endast hittat vid ett försök tidigare men absolut. jag är väldigt nöjd med hur runjakten gått på det hela taget. Dock..jag menar vi pratar om alla skrymslen och alla monster. Det har varit fruktansvärt svårt många gånger så jag även om jag är nöjd så tycker jag att jag hade kunnat ha betydligt mer flyt. Jag kunde hittat ogre axen tidigare, jag kunde INTE ha blivit av med massa runor, potions och gems som jag haft stort behov av. Jag kunde fått tre sockets när jag gjorde recept på en vit ogre axe. Jag har gjort områden som många undviker, dött med en gubbe i ett av dem och gåt bet på runor som jag hoppades få men sen hade tur att hitta på exempelvis smedens anvil. Dessutom är ju alla de runor jag hittat semi rare. Inte en enda är riktigt rare. Angående flyt med ogre axe skulle jag i rimlighetens namn också vilja tillägga att giant thresher med 3 sockets eller cryptic axe med 3 eller ethereal..det vore riktig flyt. Ogre axe 3 socket är ju max för den och att få max e rätt vanligt tror jag. vapnet i sig är den första på listan över elite polearms så..extrem tur är det nog inte

Jag offrade mycket säkerhet för att hålla mf´en uppe på en hög nivå under större delen av spelet och följde planen att kunna panna ut det i början mitten av hell. Plane kom med en stor risk för ekonomi och hälsa men har lönat sig. jag har dock inga handskar, hjälm eller boots att skryta med men har med min defense-strategi kunnat hitta en annan väg och därigenom löst hjälmsituationen på ett sätt jag inte hade kunnat om jag inte lagt upp planen som jag gjort

Så turfaktorn är viktig men med rätt planering så kan man göra väldigt bra saker ’ven om man inte har så mycket tur som ma hoppats på. det kräver som sagt mest planering. Att göra det mesta av sina finds, våga ha tålamodet och spara och uppgradera, sattsa på gold find och öka faran

Det är en av de saker som gör att jag älskar att spela. Faktum är att runorna hade kunnat användas tidigare och gjort det enklare att klara vissa bitar som andra menat på vore omöjliga med viss gear. Men att ha is i magen och vänta, offra det där speciella för att få det utomordentliga..aah i love this game!

Permalänk
Medlem

Jag hade kunnat resonera att jag bara fått defense-gear som hade tvingat mig att ge upp resist eller life steal, AR eller andra saker som jag vet är viktiga. Det hade varit lönlöst. Det bästa är att använda sina finds som sagt för att ska din bästa gubbe med bästa möjliga förutsättningar. För mig är det med life tap och stun. Många hade slängt den rustningen jag hittade men jag uppgraderade och har haft den sen dess pga block, attack speed och FHR. Den har varit en del av en lång plan. Den förfinades nyligen med en massa damage reduction.. defense är enligt mig väldigt överskattat när priset blir exempelvis lägre resists eller lägre attack rating, givet att din gubbe är beroende av dessa för gubbens specifika plan

Min plan är att i slutändan kunna ta så mkt stryk som möjligt och läka så mkt som möjligt, samtidigt som jag minskar deras totala antal attacker(med stun), att kunna komma tillbaka och slå mot dem så snabbt som möjligt och ta mig därifrån så snabbt som möjligt i farliga situationer. Så faster hit recovery, stun och leap i kombination med life tap är A och O

Mina runord och runor är bonus men de är inte avgörande. Det som är avgörande för att jag lever och frodas är att jag följer planen.

Fan mycket försvinner i text och några saker jag skriver här kommer säkert låta dryga men jag vill mest poängtera att tur är positivt men inte avgörande för att man ska klara det. samt att tur ökar i takt med att du tar vissa risker och chansen att överleva med dessa ökade risker beror på god planering

Iron skin har jag 1 poäng i och det ger lite extra. 40% när level up skriket är aktiverat

Men som sagt. defense är överskattat om ens gubbe ser ut som min och inte alls lika viktigt att prioritera som ett antal andra faktorer

Behöver man inte uppoffra nåt så självklart;maxa defensen men så som jag bedömer farorna som skulle kuna ta livet av min gubbe så är inte defense det som kan rädda mig

Angående defense. Jag har letat efter en bra hjälm en längre tid. Inte bara en generellt ansedd bra hjälm utan en som jag käner hade varit bra för min plan. Som barbar borde jag fått en och jag hittade en lion helm tidigt men den försvann : (

Så slutligen bestämde jag mig för att ta en 3 socket och ösa in 3* sol. Den hittade jag mer eller mindre precis men jag hade likabra kunnat slösa upp de sol jag hittat på ena upgraden efter den andra i hopp om att öka mina chanser mer på ena eller andra sättet. Tålamodet där har blivit avgörande för just nu hade jag 5 kvar. Med begränsad stash måste man hela tiden tänka så mkt längre. som sagt. galet svårt etta tag eller lätt ett tag och sen omöjligt? Det är så jag tänker för att ha en chans på hell också

Se bara på armorn för mercen. Jag fick ju till slut välja en russet armor för att kuna vara säker på att jag skuklle får 3 sockets. Defensen till trots. Så tror jag att man måste tänka.

Återigen. Hoppas att jag inte låter alltför dryg och defensiv om tur-biten. Jag försöker bara nyansera det här med tur för att det inte ska belysas för mycket i relation till hur avgörande det är för att kunna klara det med guffa rules

Permalänk
Medlem

en sak som är jävligt kul är att massor av föremål är sådana jag stöter på för första gången nånsin : ) även vita alltså

Permalänk
Medlem

nere i mörkret nu och närmar mig mephisto

har lite mf gear sparat och nyinvesterat men det är inte mycket. vågar inte hoppas på nån bra loot

Permalänk
Medlem

Nä jag förutser att mephe kommer droppa 5 Town scrolls, och en sten! bra jobbat med mörkret och de små snabba självmordsbombarna! Har du varit nära att dö något?

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem

Yo!

hahah ja fast totalen var på över 100% så blev det enda unika en sten.. det aset droppade säkert 6 gula dock

nåja xpn och äran är belöning nog!

jag hittade däremot nåt väldigt intressant på level 3 innan vi mötte mephisto

en pul rune! det kan bli aktuellt med en 4 socket death hammer med passion för jag har hittat en till lem runa. använde ju den första på treachery till mercen. det hade kunat ge aldurs mace en run for his money

hittar jag en um runa till så blir det stone

yeeeeeeeah!

nära att dö? ja det har jag. eller rättare sagt nära att vara nära att dö. jag har i rätt tid lyckats ta mig ur lägen som skulle lett till döden mest troligt. de har omringat mig flera gånger och leap attack har bara hoppat rakt upp. de där odöda dockorna är så galet många på act 3

det var tufft som fan i templena. hell temples är fruktansvärda. när man går ner så rusar rogues och beasts mot en. might, extra fast och andra hemskheter. flera ledare samtidigt och direkt vid ingången. två av templen var extrema. det fins på twitch. kika gärna. det bör vara rätt underhållande. en av dem var så brutal. kan va den mest brutala fighten hittills

jag fick byta i durance of hate till att använda dim vision wanden istället för life tap. dolls var överallt och verkade söka sig till mig hela tiden. faktum är att en överraskande mängd monster söker mig och låter mercen vara. tufft som fan bitvis

Stone 4 Socket Body Armor Shael + Um + Pul + Lum +60% Faster Hit Recovery
+250-290% Enhanced Defense (varies)
+300 Defense Vs. Missile
+16 To Strength
+16 To Vitality
+10 To Energy
All Resistances +15
Level 16 Molten Boulder (80 Charges)
Level 16 Clay Golem (16 Charges)

Passion 4 Socket Weapons Dol + Ort + Eld + Lem +25% Increased Attack Speed
+160-210% Enhanced Damage (varies)
50-80% Bonus To Attack Rating (varies)
+75% Damage To Undead
+50 To Attack Rating Against Undead
Adds 1-50 Lightning Damage
+1 To Berserk
+1 To Zeal
Hit Blinds Target +10
Hit Causes Monster To Flee 25%
75% Extra Gold From Monsters
Level 3 Heart of Wolverine (12 Charges)

edit jag hittade ett phase blade för första gången nånsin. i själva verket är flera grejer nåt jag hittar för första gången. skitkul!

Permalänk
Medlem

fast det är klart..blind tar bort life tap så det är kanske dumt

Permalänk
Medlem

du hittade en vit phaseblade, eller rare? Lightsabre eller Azurwrath?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexis:

du hittade en vit phaseblade, eller rare? Lightsabre eller Azurwrath?

vit!

jag hittade en lightsabre men slängde den för det kändes inte rätt att sno lukes skywalkers svärd

Permalänk
Medlem

om man bokar biljetter till hobbit del 3 nu i december så är sannorlikheten stor att man får se den första trailern till star wars 7, och då får vi se luke Skywalker som 60åring med sitt lightsabre!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexis:

om man bokar biljetter till hobbit del 3 nu i december så är sannorlikheten stor att man får se den första trailern till star wars 7, och då får vi se luke Skywalker som 60åring med sitt lightsabre!

har star wars plansch hemma : )

im an 80´s kind of guy(vet den är 77 men hela sagan är genom 80´s)

Permalänk
Medlem

Jo ja vet du uppskattar inte 1,2,3 som är moderna, men 7an kommer iaf ha samma skådisar som du är van vid från 4,5,6 så du borde kolla den

Hur långt har du kommit i Akt 4 nu? vad kommer du sätta de allra sista skillsen på nu då? antar att du bara hinner levla 5 lvls till eller så innan du tar baal på hell. Vilken lvl är du på?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexis:

Jo ja vet du uppskattar inte 1,2,3 som är moderna, men 7an kommer iaf ha samma skådisar som du är van vid från 4,5,6 så du borde kolla den

Hur långt har du kommit i Akt 4 nu? vad kommer du sätta de allra sista skillsen på nu då? antar att du bara hinner levla 5 lvls till eller så innan du tar baal på hell. Vilken lvl är du på?

jodå! jag gillar de nya också : ) och jag ska helt klart kolla den nya!

jag skulle gissa att jag är på 80 eller 81

jag har inte startat på act 4. jobbet är väldigt krävande denna perioden. jag har ett skill och 5-10 char points att disponera men kan inte bestämma mig. det senaste satte jag på 1+ i battle command för life boost(10-15 sparade åkte till vitality) men det käns som att det står mellan berserk, battle command eller natural resistance så att jag kan minska beroendet av items som ger reistance och sätta AR eller nåt annat coolt på dem

Permalänk
Medlem

off topic:e det nån här som är bra på datorer? vill köpa en lap top och har två alternativ, samt givna ändamål för datorn

nån som pallar svara om jag postar några tankar, frågor och reflektioner?

Permalänk
Avstängd

Hade varit kul med lite bilder. Man får alltid en sån nostalgi då och det blir roligare att läsa.

Permalänk
Medlem

jag saknar också bilderna. Träffar du alla slag? (har du nog med dex?) begriper inte riktigt att du har kommit så långt med en barbar i detta spelsätt. Barbaren är lixom den mest gear dependent klassen i spelet, om jag inte minns fel.. Möjligen är sorcen också lika gear dependent eftersom skillsen inte räcker till för alla schools of magic.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kan ge det ett försök att svara om du stället frågor Guffa

Permalänk
Medlem

ok boys : ) ska försöka ordna fler bilder!

Tack man!

https://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=825329&

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

det står mellan dessa. bruden behöver en ny dator för att skriva, skype-a, maila och se film som kopplas till en hd tv, kolla youtube med mera(inget spelande vad gäller avancerade spel)

kommer de vara bra nog? finns det några markanta skillnader som kommer kuna vara avgörande i vissa lägen, med tanke på angivna användningsområden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexis:

jag saknar också bilderna. Träffar du alla slag? (har du nog med dex?) begriper inte riktigt att du har kommit så långt med en barbar i detta spelsätt. Barbaren är lixom den mest gear dependent klassen i spelet, om jag inte minns fel.. Möjligen är sorcen också lika gear dependent eftersom skillsen inte räcker till för alla schools of magic.

jag är glad att du frågar!

detta är nämligen en väldigt stor del av min plan. som du kanske minns så har jag block 75% med hjälp av några väl utvalda föremål samt så har jag satt väldigt mycket på dex. detta hade inte räckt dock, kände jag och därför så satte jag 2 eth i aldurs mace för att sänka deras defense med 50%

mercen har ignore target defense på crescent moon

så snabb speed, bra träffchans, life tap och bra hit recovery har varit viktiga dela i min plan

det är sant att han är gear dependant och därför har jag fått vara väldigt noggrann med vad jag valt och hur jag planerat och använt mina finds

jag rör ständigt på mig och väljer ut bra platser. skiftandet med wands och off hand casting, grim ward, taunt. allt används flitigt för att se till att jag klarar mig

mina planer för mercen har varit avgörande många gånger också

det gäller att använda sig av vad man lärt sig och hela tiden vara uppmärksam på allt man hittar och utvärdera hur man kan optimera nyttan av dessa föremål

stor del av glädjen med spelet!

ps. med handen på hjärtat har det skrivits lite mindre bitvis och postats färre bilder för att så få har skrivit svar och kommentarer : ) jag vet, det kommer massa views men jag antar att det påverkar frekvensen och kvaliteten på vad jag skriver, hur mycket engagemang och intresse det verkar finnas så det gläder mig att så många kommenterat idag! : )

dock, angående gear dependant så tar jag tillbaka vad jag sa för jag vet faktiskt inte om han är det eller vilka som är det för det har så mycket med planen och utförandet av skills som avgör hur framgångsrik man är med sin gubbe. om man planerar och utför saker rätt så måste man inte hitta nåt visst utan det räcker med att man hittar en viss grev av flera möjliga och därefter finjusterar man. dvs man bygger helt enkelt optimal build efter de finds man faktiskt gör. detta istället för att man i förväg bestämmer exakt hur den ska se ut. både skill points-mässigt och char points-mässigt