Det var det!
Act 2 är avklarad! Lite gröna, något guld men inga allt går nog till spargrisen. Det är inte för mig tror jag
Tal rashas trollstav, sigons handskar och unik cutlass som förvisso har slow men inte tillräckligt med skada eller slow effect
Act 2 var galet svårt och tidskrävande. Fel planering hade ätit upp kassan ännu mer och lett till desperation och dödliga felsteg. Jag kan glatt berätta att de utmaningar jag stött på men klarat får mig att känna mig väldigt stark inför kommande acts och mina chanser att klara spelet med min barbar
En riktigt glad nyhet är att jag hittade en 3 socket ogre axe i näst sista tomben : )
Nu ska jag bara hitta ett sätta tt ge mercen 21 + i styrka utan att behöva ge upp för mycket. mest troligt får han ha en annan hjälm än undead crown
Fan det har varit så fruktansvärt svårt med spectres och ancient horadrim. Deras resurrectande och alla bossar, phys immunes och magic immunes, cold immunes med mera
Jag har även hittat ett par crusade gloves som jag ska imbue-a. en 4 socket wyrmhide, blå handskar som ska craftas
Många hårda långa kamper har mynnat ut i belöningar. Mitt tålamod och ”men tänk om”-satsningar som kan leda till nåt skitbra om jag inte har bråttom. Det hela har varit värt det. det har varit mycket svårare ett långt tag för att nu kanske kunna bli riktigt bra sista biten.
Men crescent moon ska nu in i ogre axen i alla fall
Jag craftade ett par vampire gloves och fick rätt schyssta stats. 6% crushing blow, 3% life steal, 20% attack speed increase och lite sånt men med handen på hjärtat hade jag hoppats på mer. 20% ger mig ingen ökning på framesen om jag minns rätt. Jag behöver smaragder för att göra safety crafts på boots och gloves. Jag provade en blood men det blev inte riktigt nåt att ha ändå. Det är himla viktigt att vara noggrann och ärlig med vad man egentligen behöver. Så många föremål ger inte tillräckligt för att vara värda att användas just då och där. Detta extra mycket på hell med tanke på de olika specialare som motståndarna har och hur lägen ser olika ut etc
Jag har nu haft 75% gold i ett par 11 def handskar. Det kan verka kasst men just där och då har det varit extremt användbart eftersom jag måste ha råd att väcka upp mercen och fylla på life tap wanden. 45 respektive 90 tusen varje gång. börjar jag tvivla på att väcka upp honom eller fylla på wanden när jag strider så kommer snedsteget snabbare än jag hinner blinka
Det har min erfarenhet lärt mig. Därför måste man ta allt och sälja allt och bitvis utsätta sig för större fara än nödvändigt
Närmast döden har jag varit i en av de sista tombsen när ett stort pack(riktigt stort) av spectres kom med en cursed extra fast ledare och fler otäckheter. De dödade mercen på ett kick och jagade mig sedan en lång väg. Jag hade inte hunit gå in i portalen så jag sprang mot trappan och när jag kom dit gick han inte upp i den utan stannade. Vägen var förmodligen blockerad. Han cursade mig och jag sprang vidare och runt hörnet och hann få fram portalen
Det var ett sånt där riktigt otäckt tillfälle. Cursed extra fast och spök-klunga. Det är top 3 dödligast med gloams och minotaurer enligt mig
MIN HAR 250 % EXTRA DMG
här har vi ett exempel. +20 dex och str kommer inte ge mig nån edge. jag har vad jag behöver i flera avseenden redan. därfrö borde gloves användas till nåt extra. om +20 speed, str eller dex inte ger mig nåt avsevärt bra så borde de bytas ut. trots att de är generellt sett åtråvärda. därför är jag glad på det hela taget att jag blev av med dem och tal rashas hjälm. bältet var mycket bättre och hjälmen och glovesen höll mig nästa tillbaka mer än hjälpte mig på det hela taget
jag funderar mycket nu på hjälm. även gloves och boots uppenbarligen. damage reduction kommer det mest troligt att bli. frågan är bara hur jag optimerar det hela. vilken lösning som är den bästa återstår att se