Vad göra med gamla SD-kort?

Permalänk
Medlem

Vad göra med gamla SD-kort?

Hej!

Skulle städa bland alla elpryttlar jag har här hemma och hittade säkert ett dussin SD-kort från olika mobiler. Har själv en HTC One (M7) vilket innebär att lagringen är integrerad, som så många andra telefoner vid det här laget. Började då fundera på vad man kan göra med en massa gigabyte som inte passar någonstans, så frågar nu: Vad gör ni med sånt? Tips och idéer är välkomna! Let's brainstorm!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gojsenmojs:

Hej!

Skulle städa bland alla elpryttlar jag har här hemma och hittade säkert ett dussin SD-kort från olika mobiler. Har själv en HTC One (M7) vilket innebär att lagringen är integrerad, som så många andra telefoner vid det här laget. Började då fundera på vad man kan göra med en massa gigabyte som inte passar någonstans, så frågar nu: Vad gör ni med sånt? Tips och idéer är välkomna! Let's brainstorm!

Minneskort
->

Således: Är de inte användbara till något i hemmet, kolla med bekanta om de har behov av det, annars klipp/bryt sönder det och kasta.

Permalänk
Medlem

Är det fullstora SD minnen eller Micro? Tradera såklart... alltid någon som köper dom.

Micro används fortfarade i telefoner och android plattor.

Den vanliga storleken används i bilstereo tex om man inte har Blåtand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Är det fullstora SD minnen eller Micro? Tradera såklart... alltid någon som köper dom.

Har faktiskt både och, men de flesta är micro Borde finnas någon typ av USB-minne som bygger på SD-kort eller något liknande Tack för tips iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Har faktiskt både och, men de flesta är micro Borde finnas någon typ av USB-minne som bygger på SD-kort eller något liknande Tack för tips iaf!

Även jag röstar för Tradera. Varför slänga fungerande lagring.

Permalänk
Entusiast

Det är inte ovanligt med minneskortläsare som ser ut och (med ett minneskort) fungerar precis som ett USB-minne.

Annars kan man ju alltid ge bort dem! Tycker alltid det är tråkigt när folk slänger saker som man själv eller någon annan hade haft nytta av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Vilka kort har du? Hur stor lagring?

Finns små kortläsarea att köpa på ebay
http://www.ebay.com/itm/New-High-Speed-Mini-USB-2-0-Micro-SD-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Brukar inte kameror köra med fullstora SD minnen?

Permalänk
Medlem

Finns ju USB-minne-adaptrar men dom är sjukt långsamma - iaf dom jag testat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Oj, tänkte på mini SD som användes för de äldre mobiltelefonerna. Ursäkta för otydligheten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Vilka kort har du? Hur stor lagring?

Finns små kortläsarea att köpa på ebay
http://www.ebay.com/itm/New-High-Speed-Mini-USB-2-0-Micro-SD-...

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Min förra kamera hade CF men dom två senaste tar SD-kort.
4GB eller större går väl att använda ifs mindre om man kör med jpg, sedan är det bra om det är lite hastighet på dom också.