Övervakningsprogram, webcam till mobil

Permalänk
Medlem

Övervakningsprogram, webcam till mobil

Vi har en liten hundvalp som vi kör ensamträning med och för att hålla koll på henne har vi funderat på att använda våra två macbooks (varpå båda har inbyggd webcam) för att bevaka henne i lägenheten. Finns det något smidigt program som låter oss se vad hon gör via våra iPhones när vi lämnar hemmet? Jag vet att det finns särskilda kameror för detta men varför lägga ut mer pengar när vi ändå har inbyggda webcams i våra datorer. Har ni några bra förslag? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

FaceTime?

Permalänk
Medlem

Sitter i exakt samma sits och har tittat på att helt enkelt köpa några av DLinks billigare kamror och sätta upp. Har även vi macbooks samt webbkameror till våra stationära så finns det någon lösning som istället inkluderar hårdvara vi redan har vore det ju superbt.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dales:

FaceTime?

Tanken var god, men vem har du tänkt svara när de ringer upp via FaceTime?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Tack! Ja, som konstaterat så är tanken god. Det vore bra om mjukvaran tillät att koppla upp sig till kamerorna när man vill, så mobilen inte behöver vara på hela tiden för att ha koppling till webkamerorna. Finns det några andra förslag?

Permalänk
Medlem

Vet inte hur enkelt detta är att sätta upp D-Link Eye on Pet, men skulle gissa på Plug 'n' redy to go i princip. (rätta mig om jag har fel)

Permalänk
Medlem

Det skulle säkerligen vara ett toppenalternativ, men i och med att vi båda är studenter så är vi inte sugna på att lägga ut mer pengar. Gratis mjukvara vore att föredra.

Permalänk
Medlem

Men typ facetime som någon tidigare föreslog och sedan en fjärrstyrningsmjukvara (ex teamviewer) för att svara är en enkel och billig lösning på både tid och sätta upp och kostnadsmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Vi har en liten hundvalp som vi kör ensamträning med och för att hålla koll på henne har vi funderat på att använda våra två macbooks (varpå båda har inbyggd webcam) för att bevaka henne i lägenheten. Finns det något smidigt program som låter oss se vad hon gör via våra iPhones när vi lämnar hemmet? Jag vet att det finns särskilda kameror för detta men varför lägga ut mer pengar när vi ändå har inbyggda webcams i våra datorer. Har ni några bra förslag? Tack på förhand!

Finns väl appar för sånt?

typ;: https://itunes.apple.com/us/app/my-webcam-broadcaster/id41984...

Bara googla på

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000