aswRvrt.sys - någon som löst detta problem?

Permalänk

aswRvrt.sys - någon som löst detta problem?

Hej,
Lång historia kort.
Datorn fick bsod.
Startade datorn i felsäkert läge men kommer inte förbi aswrvrt.sys
Sökt på Google. Detta är tydligen nåt i Avast Antivirus.
Startat med win Vista install cd o gått till dos prompt.
Försökt laga bootsektor med olika kommando osv.
Kan fortfarande inte komma in i Windows eller felsäkert läge.
Någon som vet lösningen?
Har testat frst.exe men vet ej hur jag gör en fixit log.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverfisken:

Hej,
Lång historia kort.
Datorn fick bsod.
Startade datorn i felsäkert läge men kommer inte förbi aswrvrt.sys
Sökt på Google. Detta är tydligen nåt i Avast Antivirus.
Startat med win Vista install cd o gått till dos prompt.
Försökt laga bootsektor med olika kommando osv.
Kan fortfarande inte komma in i Windows eller felsäkert läge.
Någon som vet lösningen?
Har testat frst.exe men vet ej hur jag gör en fixit log.

försökt köra repair utilitiet som följde med vista dvd:n ?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

Kört i stort sett allt som går.
Kan man plocka bort sys filen eller ta en anna likadan från en annan dator och ersätta?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverfisken:

Kört i stort sett allt som går.
Kan man plocka bort sys filen eller ta en anna likadan från en annan dator och ersätta?

prova istället att installera om vistainstallationen ovanpå din befintliga; för att bli av med ev korrupta systemfiler och rensa autostarten från junk som samlats på sig under åren.

Visa signatur

Permalänk

Hej,
Om jag väljer "installera nu" i recovery rutan dvs när jag kör från DVD/CD. Då skriver väl den om alla filer dvs tar bort program och dokument. Detta vill jag inte.
Jag har bara en special CD ifån DELL. Där det står ominstallation av system.
Använder Visa Ultimate 32 bit.

Jag har nu plockat bort alla aws*.sys filer från windows32/drivers katalogen.
Och då får jag naturligtvis fel i ntfs.sys.

Kan jag ersätta ntfs.sys med en fungerande? Men install skivan för operativet finns det ingen på.
Det fungerar inte att köra Bootsec /FixBoot och alla de kommandona.

Jag kommer dock längre i uppstarten nu. Nu dör datorn bara lite mindre

Jag letar efter en fungerande ntfs.sys, eller hur får man en fungerande boot nu?

(jag hade aldrig börjat tagit bort *.sys filer om jag nu inte testat allt annat som ej fungerat)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den installerar över alla WINDOWSfiler, allting annat kommer finnas kvar. dock inte installerat

Visa signatur