Nya hörlurar. Prio nr 1 = Musik.

Permalänk
Medlem

Nya hörlurar. Prio nr 1 = Musik.

Letar som sagt nya lurar.

Har haft 2st par Denon AH-D750 sedan tidigt 2000-tal.
Älskade dessa lurar. Lättdrivna, kraftfull bas utan att bli jobbig och ta över allt, samt att mellanregistret var fantastiskt.

Har sedan ett halvår tillbaka även ett par Denon AH-D1100.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=704497
Extremt besviken på dessa då jag antagligen hade större förhoppningar efter min förkärlek till mina gamla Denonlurar.
Även om dessa var ruggigt billiga, så kändes de inte alls som ett fynd, utan mer som slöseri på stålar.

Nu är jag på jakt efter något nytt.
Dock så har jag lite krav.

*Lättdrivna, skall kunna funka med mobiltelefon när man inte är hemma.

*Vill ha ett fint mellanregister där man inte enbart hör bas eller diskant.

*Vet inte om jag vill ha helslutna lurar eller halvöppna, för- och nackdelar?

*Vill inte ha lurar med headset-funktion, lurar är till för musik så det är absolut ingenting jag vill ha.

*Välbyggda. Läser fler och fler som klagar på att det finns smådetaljer på deras lurar som är otroligt dåligt byggda och därav går sönder.

*SNYGGA! Jag tycker inte alls att dessa lurar är snygga alls:

Audio Technica ATH-M50
Sennheiser HD600 & HD650
B&W P7
Beyerdynamic DT-serien (gäller 770, 880, 990)

Min budget ligger på runt 2000:- +/-
Och min musiksmak är enormt varierande, lyssnar på allt från mörk psychedelic trance, klassiskt, livespelningar, rock etc..

Har ni några tips ni kan komma med?
Hade varit enormt uppskattat.

Permalänk
Medlem

Sennheiser Momentum har jag själv och är väldigt nöjd. Det följer med två sladdar till dom, ena har iPhone-knappar och den andra är helt utan. Du får avgöra själv om dom är snygga eller inte. Köpte mina själv på rea för 1790kr och är som sagt riktigt nöjd, funderar på att köpa ett par till att ha på jobbet.