Permalänk

Problem med drivrutiner

Tjena, var idag och köpte mig ett usb nätverkskort av sorten Plexgear N150.
Sitter nu hemma och försöker få igång det utan framgång, problemet är att drivrutinerna inte vill som jag.
Har gjort som instruktionerna påpekar att man ska men det hjälper inte.
Stoppar i skivan som följer adaptern och börjar installationen, varje gång jag trycker på något så hänger sig programmet i några sekunder men fortsätter sedan.
InstallShield Wizard poppar upp och jag följer "stegen" som krävs för installation, den hänger sig någon gång till men fortsätter sedan.
Stapeln som visar hur mycket man har kvar av installationen är nu "fulländad" men inte hjälper det.
En till liten ruta med InstallShield Wizard poppar upp och på denna står det "Please wait...".
Denna hänger sig direkt men börjar efter en stund att funka som den ska.
Den står kvar på "please wait..." och jag väntar tålmodigt i 20 minuter.
Fortfarande "Please wait..."...
Jag stänger ner allting startar om datorn och upprepar ovanstående procedur ett 10tal gånger på olika sätt.
Med Cd, med nerladdade drivrutiner, med stickan i usb 2.0, med stickan i usb 3.0.
Jag förstår inte vad felet är och skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa mig
Antar att det borde finnas några andra 802.11n W-Lan drivrutiner som stödjer Plexgear's "Wi-Fi mottagare"?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte att det kanske skulle finnas lite drivrutiner att hämta hem och manuellt lägga in dom (istället för den där installshield-historien).
Men... var finns dom?!
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Däremot finns det med för 300-stickan.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Hur som, om det fungerar med dom andra drivrutinerna... eller om du har skivan och dom ser rätt ut så borde du kunna skippa installationsprogrammet genom att sätta i stickan, låta windows leta och inte hitta några drivrutiner... sedan när det lugnat ner sig lite går du via enhetshanteraren och högerklicka på den "okända" enheten och väljer att installera drivrutiner manuellt, peka ut skivan eller mappen och hoppas på det bästa. När jag kollar i 300:ans drivrutinsmapp, så ser det ut att ligga rakt i roten.

Permalänk

Har nu på något sätt lyckats installera drivrutinerna (förmodligen inte på rätt sätt) för stickan dyker upp i "adapter settings" men så fort jag Aktiverar den så stängs den av igen. Skulle gissa på att det är för att drivrutinerna som sagt inte är korrekt installerade, hur tar jag bort de gamla drivrutinerna?

Permalänk

Har nu hittat vart jag tar bort drivrutinen men det tar en väldans tid :/