Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ska starta byggföretag, behöver lite hjälp!

Permalänk

Ska starta byggföretag, behöver lite hjälp!

Hej!

Jag ska starta byggföretag i årsskiftet. Allt är i sin ordning förutom företagsnamnet.

Hur viktigt är ett namn för er konsumenter? De flesta kunder jag har idag är ju på rekommendationer.

Tänkte om jag kunde få lite hjälp med namn då jag har fastnat.

Här är några exempel på vad jag själv hade tyckt var okej.

Mitt namn är Emil Jönsson och bor i Lomma Strandstad, tänkte det kan vara bra att veta om man vill ge tips på namn.

Emson Bygg & Montage AB

Strandstaden Bygg & Montage AB

Lomma Bygg & Montage AB

Svensk Byggstandard AB

E.M Bygg & Montage AB

Tacksam för hjälp. Jag önskar er en trevlig kväll!

Permalänk
Medlem

Emil Snickare AB

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Svensk Byggstandard AB Låter ju ambitiöst och bra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Högst två ord för vad du huvudsakligen gör, exempelvis Bygg & Finsnickeri.
Eget namn fungerar utmärkt, då kommer grannfrun komma ihåg vem det var.
AB om det är ett AB, annars inte, trots att det kanske låter professionellt.
Ett simpelt namn kanske inte lockar de exklusiva kunderna.

fizzdans förslag låter bra, speciellt om du vänder dig till enskilda kunder, hus och villa och sånt. De tycker säkerligen om det sublima på det hela.
E.M. Bygg & Montage AB låter som ett namn jag skulle nappa på om jag själv var professionell och behövde snickare åt företag eller enskild kund.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Svensk Byggstandard AB Låter ju ambitiöst och bra.

Det låter snarare som ett regelverk än ett företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Svensk Byggstandard AB Låter ju ambitiöst och bra.

Håller med SueCia här. Jobbat på ett företag med "byggteknik" i namnet. Chefens stora misstag, i två år ringde folk och ville ha stressberäkningar utförda på bjälklag för fabrik. Företaget gick ut på att gräva gropar, hoppa ned i dem, klämma på jord och titta runt litegrann och sen skicka en räkning.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Tack för alla svar!

Mina kunder som jag har idag på företaget där jag är anställd. (Firman ska avveckla så tar med mina kunder) Är mesta dels företag, det är också företag jag vill mestadels jobba med. Mindre tjafs med betalningar!

Men man vill ju hitta ett namn som funkar för alla sorters kunder. Min ambition är ju att företaget ska växa och att ha 10-15 anställda.

Kan hålla med er om att Svensk Byggstandard kan låta som en myndighet, så det namnet är avkryssat.

Vad anser ni om Strandstaden Bygg & Montage AB då?

Och företaget ska vara ett AB!

Permalänk
Medlem

Vad är vad i adress, är Lomma ett större område som Strandstaden tillhör?

Personligen tycker jag Lomma Bygg & Montage AB ligger bättre i munnen och lättare att säga, då företagsnamn som innehåller ditt egna namn förknippar jag med fåmansföretag. Alternativt Strandstadens Bygg & Montage AB.

Är förtaget så stort så det skall finnas 10-15 personer som jobbar i det så tycker jag alla förslag med ditt eget namn går bort.
Namn med orten i tycker jag ger ett seriöst intryck och talar om i vilket område(geografiskt) man jobbar.

Permalänk
Skrivet av mattoys:

Vad är vad i adress, är Lomma ett större område som Strandstaden tillhör?

Personligen tycker jag Lomma Bygg & Montage AB ligger bättre i munnen och lättare att säga, då företagsnamn som innehåller ditt egna namn förknippar jag med fåmansföretag. Alternativt Strandstadens Bygg & Montage AB.

Är förtaget så stort så det skall finnas 10-15 personer som jobbar i det så tycker jag alla förslag med ditt eget namn går bort.
Namn med orten i tycker jag ger ett seriöst intryck och talar om i vilket område(geografiskt) man jobbar.

Strandstaden är strandområdet i Lomma. Det enda jag tänker med att heta ett ortsnamn, är att man kanske begränsar sin kundkrets? Vill ju ha kunderna från Malmö och Lund också, eller jobb i hela Skåne rättare sagt.

Permalänk
Medlem

Tycker strandstaden lät bra

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

E.M Bygg AB.

Strunta helt i "& Montage" i namnet, blir för långt och krångligt. Tänk dig själv med e-postadresser, visitkort och hemsidor. KOrt och Koncist.

JAg jobbar mot byggfirmor, och kan säga att det är många som heter "Förnamn Efternamn Bygg AB" och dessa är firmor med 1-2 anställda.

Medans de som omsätter mycket och har många anställda heter XX Bygg AB. Eller bara XXX AB. Tex Peab, Skanska osv osv.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Inga punkter eller apostrofer I namnet bara, tro mig, de gör livet ett helsike.. & tecken går bort med..

Permalänk
Medlem

Snickerboa AB

Permalänk
Medlem

Blå tummen bygg

Stickans finsnickeri

Arga snickaren

Glada snickaren

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Alternativt förslag:

Strandstadens Konstruktionsaktiebolag (förutsatt att konstruktion är en vedertagen term?)

Förhoppningsvis kan du ge familjen Paulsson en match snart. ))

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dekadens