Den här anslutningen är inte tillförlitlig

Permalänk
Medlem

Den här anslutningen är inte tillförlitlig

Använder firefox. Sedan ett tag tillbaka dyker detta upp om man ska gå in på facebook (och hotmail också tror jag).

"Den här anslutningen är inte tillförlitlig.

Du har instruerat Firefox att ansluta till www.facebook.com på ett säkert sätt, men det går inte att bekräfta att anslutningen verkligen är säker."

....osv

Jag har sökt på problemet och har läst att detta händer om klockan eller tiden är felinställd, men min klocka är rätt ställd, både på tid, datum och årtal.

Permalänk
Medlem

Det som orsakar det här problemet är att Firefox inte kan verifiera att du är ansluten till rätt värd för att någonting med certifikatet är felaktigt. Blir det samma sak om du använder en annan webbläsare? Har du testat att ansluta via ett annat nätverk? VPN? Blir det samma sak på andra hemsidor?

Visa signatur

http://dataskydd.wordpress.com - Artiklar och inlägg om bl.a. Informationssäkerhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indra-:

Det som orsakar det här problemet är att Firefox inte kan verifiera att du är ansluten till rätt värd för att någonting med certifikatet är felaktigt. Blir det samma sak om du använder en annan webbläsare? Har du testat att ansluta via ett annat nätverk? VPN? Blir det samma sak på andra hemsidor?

Chrome och Explorer fungerar bra.

Har ni andra också så på firefox eller är det något som bara dykt upp på min? Det började vad jag minns efter att jag installerat en nyare version av youtube-downloader. Vet inte om det har något samband.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem på Chrome men då kunde jag ej komma in på min skolans hemsida. I firefox fungerade det bra.
Vet inte riktigt hur det löste sig men jag uppdaterade klockan ändå för att vara på den säkra sidan.

Visa signatur

Pågående projekt: CPU: Ryzen 3100, MB: Asus Rog Strix B450-F Gaming, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB, GPU: lastgammalt Radeon R9 280X i väntan på bättre tider.