Samsung Galaxy S5 Mini - Långsam

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S5 Mini - Långsam

Hej!

Innan jag försöker reklamera min S5 mini vill jag kolla med er på Sweclockers om någon har samma negativa erfarenheter av telefonen som jag har?

Telefonen är kraftigt begränsad pga dess låga arbetsminne. I gundutförande används 1.05 av 1.2 GB RAM, dvs så for man kör igång någon egeninstallerad app, alternativt surfar in på en grafiktung hemsida så som www.aftonbladet.se eller liknande så dör den i princip. Redan här har jag en bra grund för reklamation då telefonen inte klarar av att göra det den säljs för.

Därtill händer det skumma saker med valet av tangentbord. Varje morgon måste jag gå in i menyn och välja det installerade tangentbordet då den nollställer valet under natten. Aldrig varit med om liknande.

Flashar om mobilen as we speak, och hoppas det hjälper. Jag orkar inte hålla på med fler reklamationer. Det är helt otroligt så usla produkter som släpps på marknaden just nu. *suck*

All input uppskattas.

Visa signatur

MPG X870E CARBON WIFI | 9950X3D | 3080 Ti TUF OC | 48GB DDR5 8000MHz | 2x 990 Pro 2TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Hej!

Innan jag försöker reklamera min S5 mini vill jag kolla med er på Sweclockers om någon har samma negativa erfarenheter av telefonen som jag har?

Telefonen är kraftigt begränsad pga dess låga arbetsminne. I gundutförande används 1.05 av 1.2 GB RAM, dvs så for man kör igång någon egeninstallerad app, alternativt surfar in på en grafiktung hemsida så som www.aftonbladet.se eller liknande så dör den i princip. Redan här har jag en bra grund för reklamation då telefonen inte klarar av att göra det den säljs för.

Därtill händer det skumma saker med valet av tangentbord. Varje morgon måste jag gå in i menyn och välja det installerade tangentbordet då den nollställer valet under natten. Aldrig varit med om liknande.

Flashar om mobilen as we speak, och hoppas det hjälper. Jag orkar inte hålla på med fler reklamationer. Det är helt otroligt så usla produkter som släpps på marknaden just nu. *suck*

All input uppskattas.

Börja med att nollställa telefonen:

How to do a Hard Reset of your Samsung Galaxy S5 Mini via Menu:
*Open Android Settings;
*Then, choose the ‘Backup and reset’ option;
*Reset the device and that was all!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Om du inte har en bra kontakt med butiken så lär du aldrig få reklamera en telefon för att den är långsam. Jag håller med att mini varianterna ofta är lite väl mini men om du ville ha en lur som funkar bra så skulle du köpt den riktiga s5an.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Hej!

All input uppskattas.

Det finns alltid skräp på marknaden. Låt bara bli att köpa det.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.