Kan inte installera "Nvidia 3D Vision 2". Hittar inte min skärm.

Permalänk
Medlem

Kan inte installera "Nvidia 3D Vision 2". Hittar inte min skärm.

Tja!

Har ett problem som jag har suttit med halva dagen och inte verkar kunna lösa. Köpte idag ett Nvidia 3D vision 2 kit. Problemet är när jag försöker gå igenom installationen så fungerar inte något. Den säger att den inte hittar någon 3D redo skärm, har dock en ASUS 24" VG248QE som vad jag har förstått ska vara 3D redo.. Även ikopplad med HD sladd. Sedan i konfigurationen så får man en fyrkant och en trekant man ska kolla på, och jag ser dem båda trots att jag har följt instruktioner och stängt ena ögat respektive det andra. Det verkar vara ett fel så får upp meddelandet att konfigureringen har misslyckats.

Någon som vet hur man går tillväga? Känns som jag har testat det mesta nu.. Mest störande är det att den inte hittar displayen.. Är väll inge fel på grafikkortet? Har ett MSI GeForce GTX 760 2048MB TwinFrozr GAMING

Permalänk
Medlem

Testar nu att låta glasögona ladda sig igen till fullt och testar igen då. Men undrar fortfarande varför den inte hittar min 3D redo skärm..

Permalänk
Medlem

Märkte precis att Lightboost är avslaget på skärmen och verkar inte kunna aktivera det, kan möjligen vara därför.

Permalänk
Medlem

Löste sig nu, var HDMI sladden som spökade...Fungerar tydligen bara med DVI

Permalänk
Medlem
Skrivet av taimer:

Löste sig nu, var HDMI sladden som spökade...Fungerar tydligen bara med DVI

Skulle precis skriva det att hdmi är poop
Nu borde du kunna få ut äkta 144hz? Har för mig att hdmi inte kan leverera det