Öl, Synd och Fullmetal alchemist

Permalänk
Medlem

Öl, Synd och Fullmetal alchemist

Jag menar alltså en rolig serie öl från danska brygghuset Amager! Letar ibland efter öl vars flaskor jag tycker ser bra ut och hittade dessa.
Verkar inte gå beställa direkt från Amager och alla de olika synderna är slutsålda hos Systembolaget, skulle komma in någon gång i december dock

Jag tänkte direkt på Fullmetal Alchemist när jag såg dessa! Tycker de flesta av etiketterna påminner om sin respektive i serien Är det någon som provat någon av ölen? Hur var den isåfall?

De här två är jag sugen på!
http://www.amagerbryghus.dk/index.php/sortimet/2013-06-17-10-38-31/wrath-6-5
http://www.amagerbryghus.dk/index.php/sortimet/2013-06-17-10-38-31/lust-9-2

En annan lite smårolig öl, har för mig den smakade ganska bra med, "Ctrl alt delete"
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=ctrl&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&filters=searchquery%2c&artikelId=677753&varuNr=89123&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3dctrl%26sortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dsearchquery%252c

Permalänk
Hedersmedlem

Har druckit alla. Sjysst öl, några är bättre än andra. Lust är censurerad i Sverigenså de e bara en svart blobb istället för damen i badet.
Man kan tjöpa dem i Danmark fortfarande, iaf för någon månad sen. Kolla om ölbutikken inte kan skeppa dig några.

Pride, Lust och Gluttony va bäst.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Har druckit alla. Sjysst öl, några är bättre än andra. Lust är censurerad i Sverigenså de e bara en svart blobb istället för damen i badet.
Man kan tjöpa dem i Danmark fortfarande, iaf för någon månad sen. Kolla om ölbutikken inte kan skeppa dig några.

Pride, Lust och Gluttony va bäst.

Härligt! jaså jag som trodde det bara var bilderna på nätet som var censurerade, måste vara en av de löjligare saker jag sett, censurera en kvinna i ett badkar, jahopp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geiger:

Härligt! jaså jag som trodde det bara var bilderna på nätet som var censurerade, måste vara en av de löjligare saker jag sett, censurera en kvinna i ett badkar, jahopp!

Om jag inte minns fel så har det att göra med svenska alkohollagen, att man inte får marknadsföra just alkohol hur som helst. Men visst, kan allt tyckas vara löjligt ändå.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Musikälskare

Brygg själv Nej men de såg trevliga ut

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xburk:

Om jag inte minns fel så har det att göra med svenska alkohollagen, att man inte får marknadsföra just alkohol hur som helst. Men visst, kan allt tyckas vara löjligt ändå.

Ja det är nog sant, gissar på att det kan anses "lockande" att dricka med den etiketten