Söker gammalt spel baserat på ett tvättmedel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2010

Söker gammalt spel baserat på ett tvättmedel.

När jag var liten hade jag ett spel baserat på ett svenskt(tror det var svenskt) tvättmedel.
Kommer inte ihåg så mycket av det.
Var mitten på 90talet.
Någon som känner igen det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Vad gick det ut på? Typ av spel?

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2010

Har för mig man var en liten varelse som skulle akta sig för smutsmonster/fläckmonster.
Så skulle man ta sig fram i spelet, kommer inte ihåg ifall man hade några vapen etc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2010

Jag tror det är VIA tvättmedel som gjorde spelet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2010

Kan varit en blond pöjk med hawaiskjorta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007

Inte något du har drömt om då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av DAoG:

Inte något du har drömt om då?

Gå o lägg dig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Dreamfreezee:

Kan varit en blond pöjk med hawaiskjorta.

Jag kommer också ihåg det spelet och jag har alltid undrat vad det hette eftersom jag under den tiden tyckte det var ett jätteroligt spel.

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Låter kul ! Måste testas !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005

Detta kommer jag inte ihåg. Däremot hade jag ett Colgate-spel till Amiga där man gick runt i en mun och sprutade tandkräm på bassilusker.

/hulle.

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Jag minns detta jätteväl faktiskt. Man var bland annat och hoppade runt på ett piratskepp. Det var ett förhållandesvis långt spel för att ha lanserats genom ett tvättmedelsföretag.

Visst fick man det på en CD-skiva? Jag har PMat dem på YouTube och frågat om var man kan hitta det där spelet nuförtiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2010

Minns detta spel också, tänkte på det häromdagen faktist. Jag hade det på skiva till datorn som barn, tyckte det var ett spännande spel men var såpass liten att jag inte minns vad man gjorde eller hur det såg ut knappt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Några år senare men var tvungen att dela med mig: http://www.tradera.com/item/120404/257453350/via-tvattmedel-w...

Skickades från m.sweclockers.com