Sims 4 - glömt inloggning för Origin

Permalänk

Sims 4 - glömt inloggning för Origin

Tjenare!

Vid release för Sims 4 så köpte min flickvän det på Origin. Nu var det väldigt länge sedan någon spelade det, och ingen av oss kommer ihåg vilken mailadress vi använde till kontot, vilket gör att vi inte kan logga in. Då har har flera Origin-konton så har jag testat med i princip alla mina mailadresser utan framgång. Tjejen har endast en mail och den fungerar inte. Har spelet installerat på datorn, men när man startar det så måste man ju logga in på Origin.

Har någon tips på hur man kan lösa detta? Visst - man kan ju alltid köpa spelet på nytt på ett annat konto - men det känns bara onödigt med tanke på att ingen egentligen brukar spela det särskilt ofta.

Alla tips tas emot med tacksamhet!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ReMemberMe:

Tjenare!

Vid release för Sims 4 så köpte min flickvän det på Origin. Nu var det väldigt länge sedan någon spelade det, och ingen av oss kommer ihåg vilken mailadress vi använde till kontot, vilket gör att vi inte kan logga in. Då har har flera Origin-konton så har jag testat med i princip alla mina mailadresser utan framgång. Tjejen har endast en mail och den fungerar inte. Har spelet installerat på datorn, men när man startar det så måste man ju logga in på Origin.

Har någon tips på hur man kan lösa detta? Visst - man kan ju alltid köpa spelet på nytt på ett annat konto - men det känns bara onödigt med tanke på att ingen egentligen brukar spela det särskilt ofta.

Alla tips tas emot med tacksamhet!

Kontakta Origin, visa köpbevis i form av kontoutdrag och förklara situationen. Eventuellt kan du få dem att skicka ut Återställningsmail på den adress kontot är registrerat om det är en av era mail?

Om ni inte har mailadressen så är ni nog körda. Bara köpa nytt.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Kontakta Origin, visa köpbevis i form av kontoutdrag och förklara situationen. Eventuellt kan du få dem att skicka ut Återställningsmail på den adress kontot är registrerat om det är en av era mail?

Om ni inte har mailadressen så är ni nog körda. Bara köpa nytt.

Jaha, då är det väl väl bara att fortsätta leta bland alla mailadresser... Preoblemet är alltså att vi inte minns vilken mailadress som vi registrerat kontot med, alltså hittar vi inte heller kvittot. Tack för ditt svar!

Permalänk
Medlem

Du säger att ni köpte det på origin. Ni måste väl kunna gå bakåt i tiden även om det är ett tag sedan och se när transaktionen var (Sims 4 släpptes september 2014 så börja där) och sedan kontakta EA support och snacka med dom.
Organisationsnummer: 556502-9062
Telefon (ej support): 08 - 452 30 00 (växel)
Fax: 08 - 65 79 179

Med support måste ju menas att dom inte kan svara när det är krascher i ett spel och så, annars ber ni bara om ett nummer dit ni kan få hjälp. Hoppas det löser sig och kom gärna med en update i tråden!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Välidgt länge sen? För väldigt länge sen existerade inte spelet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Jaha, då är det väl väl bara att fortsätta leta bland alla mailadresser... Preoblemet är alltså att vi inte minns vilken mailadress som vi registrerat kontot med, alltså hittar vi inte heller kvittot. Tack för ditt svar!

Herregud, hur många mailadresser har du?

Allt under 20 mailadresser går ju att plöja igenom väldigt snabbt.

Permalänk
Medlem

Men har ni verkligen testat med att skicka återställningskostnader till alla mejladresser + kollat i alla kontons skräpkorgar som det kanske hamnat i.

Har ibland råkat ut för liknade saker, och har 8 olika mejladresser så kan ta ett tag innan man finner rätt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

V hittade tillslut rätt mailadress. Tack för alla svar!

Skrivet av Oggs:

Herregud, hur många mailadresser har du?

Allt under 20 mailadresser går ju att plöja igenom väldigt snabbt.

Haha, förstår att det låter konstigt. Har väl en 6-7 mailadresser, problemet var bara att jag inte mindes en av dem (vilket självklart var den vi använt). Nu är det dock löst, efter några timmar av letande.

Skrivet av ggustavsson:

Men har ni verkligen testat med att skicka återställningskostnader till alla mejladresser + kollat i alla kontons skräpkorgar som det kanske hamnat i.

Har ibland råkat ut för liknade saker, och har 8 olika mejladresser så kan ta ett tag innan man finner rätt

Vi hittade till slut en gammal mailadress som jag inte använt på flera år, s jag förstår verkligen inte varför jag använt den till detta. Och jo, det tog ett tag, haha.

Permalänk
Medlem

Det är på grund av sånt här som jag har börjat använda mig av program som låter mig komma ihåg (eller inte - jag behöver inte skriva in dem manuellt ens) mina inloggningsuppgifter ^^ Här är 3 bra lösenordshanterings-program: Safe in Cloud, 1Password och LastPass.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.