Möjligt med tredje grafikkort utöver SLI för att få HDMI 1.4?

Permalänk
Medlem

Möjligt med tredje grafikkort utöver SLI för att få HDMI 1.4?

Hej!

Funderar på hur jag ska lösa mitt problem på bästa sätt... Har två GeForce GTX 680 i SLI som vardera har en en HDMI 3.1-utgång, en Displayport och två DVI-utgångar. Då jag nyss köpt en TV som klarar 3D skulle jag vilja kunna spela 3D-filmer på TV:n ifrån datorn. Men för att detta ska fungera behövs en HDMI 1.4-utgång. Vill ju ogärna köpa helt ny uppsättning grafikkort för detta.

Går det att installera ett tredje Geforce-kort enbart för att få HDMI 1.4-utgång? T ex ett 720 för 400 kr. Vad jag funnit ut för information på nätet så verkar det fungera genom att beräkningarna fortfarande sker på de två korten i SLI, men att det tredje kortet kan fungera som för uttag av signal till TV:n. Inte lyckats hitta bekräftelse på denna information dock.

Kanske finns det någon annan bra lösning om detta inte fungerar?

MVH

Permalänk
Hedersmedlem

#Tråd låst#

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)