Missa inte Amazon Prime Deal Days!

MSI GTX 970 låter konstigt

Permalänk

MSI GTX 970 låter konstigt

Tjeenare som det sår i rubriken låter mitt grafik kort under belastning det liksom låter som att en sladd ligger lite emot en fläkt men har hållt så dom stannar men låter så ändå..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philip2177:

Tjeenare som det sår i rubriken låter mitt grafik kort under belastning det liksom låter som att en sladd ligger lite emot en fläkt men har hållt så dom stannar men låter så ändå..

coilwhine?

Permalänk
Skrivet av Alle22:

coilwhine?

jo det låter lite så! finns det något att göra eller ¨ska¨det låta så

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philip2177:

jo det låter lite så! finns det något att göra eller ¨ska¨det låta så

det finns en del grafikkort som låter så. Antingen byter man till ett annat eller så kör man på det.

Permalänk
Medlem

Hur mycket låter ditt? Jag byggde en dator med ett nytt MSI GTX 970 igår och när fläktarna väl går igång (körde Far Cry 4 på NVIDIA inställningarna) låter det något enormt för mig, så högt att jag tydligt hörde det trots att jag körde hörlurar med hög volym från spelet. Håller man handen på chassit (define R5) känner man tydliga vibrationer och ljudet lugnar sig lite om jag håller med ett finger på DVI kontakten... det låter seriöst som att datorn håller på att skaka sönder.

Hör många säga att coilwhine är ett vanligt problem med gtx 970, men tror iaf inte min situation är coilwhine...

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

Köpte ett EVGA 970 SSC häromdagen, led av extrem coilwhine, tyvärr. Har kontaktat inet, och väntar på svar. Verkar vara ett av de vanligare felen bland 970s. Inte så mycket man kan göra åt det, tills du har bytt ut kortet kan du limitera FPSen till ~60 så borde de inte låta lika mycket.

Edit: Om det nu är coilwhine du har

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970