Korrupt dator
Tjääna SC!
Har ett problem med min dator. Ska väl börja med att medge att jag är inte jätteinsatt i datorer och därför vänder jag mig till er här på SC.
Jo det är så att datorn hänger sig, allt från blue screen till ett högt pipljud som kommer från datorn. Och det enda sättet att få kontroll över datorn igen är att fimpa eltillförseln dvs dra ut strömkabeln eller stänga av strömbrytaren och starta om. Problemet uppstår inte vid något särskilt utförande utan är oförutsägbart enligt mig
Scenario #1
Skärmbilden splittas i smala vågräta linjer, kan uppstå ett ljud i headset som påminner om någon större typ av borrmaskin xD
Scenario #2
Skärmbilden fryser fast
Scenario #3
Skärmbilden svartnar till "No Signal" och ett hiskeligt pipljud från själva datorn (ej i headset). Just detta scenario kvarstår om man startar om datorn, ungefär 10min så går att igen
Ytterligare ett Scenario är Blue Screen, där den ibland startar om sig själv men oftast inte. Tidigare då jag googlat om detta har jag fått fram om grafikkortet. Men känns underligt eftersom då dessa problem inte tillkommer så fungerar datorn utmärkt. Även också haft kontakt problem med mus, prövat alla ingångar samt testat andra möss.
Skall väl tilläggas att jag rengjort chassit från damm då jag haft detta problem tidigare och då hjälpte det. Men denna gång, då det händer allt oftare dvs går knappt att använda datorn så var det inget damm alls inuti.
Spelar mest CS och LoL
Info om mackapären
AMD Quad-Core A10-5700 APU with AMD Radeon HD (7660 + 7470) Dual Graphics (2GB VGA memory)
12 DDR3 memory
1TB Hard Drive
+ Integrated LAN 10/100/1000, DVD-Super Multi drive, Multi-in-1 Media Card Reader, Windows 7 Home Premium 64-bit
Inhandlad ca 2012/13 och det är en acer Aspire