Permalänk
Medlem

Simracing rig

För det första måste jag skriva att jag är en riktig DIY dåre vilket syns på bilderna!
Jag har i många år varit sugen på att bygga en riktig simracing rig men det har inte funnits någon plats att ställa den på!
Efter påtryckningar från min fru om att sova i köket och äta i vardagsrummet så gav jag efter när jag fick den briljanta idén att göra om matbordet i ek till ett barbord med sex sittplatser så hela familjen fick plats.
Detta öppnade upp golvyta samt mitt sinne att byta ut den hemska "datormöbel" som jag hängt mina prylar på till en ordentlig rig istället.
Jag nämde lite försiktigt vad jag skulle vilja bygga, fick en tveksam respons och sa inget mer om det.
Efter någon vecka säger min fru: Du kan väll få bygga en sån där sak bara det blir bra!
Sagt och gjort så pep jag iväg till biltema och köpte en sportstol.
Virket kommer från cd ställ samt tv möbel från ikea som vi precis bytt ut. Massiv furu vilket är lätt att arbeta med. Jag tog även en fanerad mdf skiva som låg och skräpade på jobbet.
Till slut blev det såhär!

Lite länkar:
www.leobodnar.com
www.ricmotech.com
www.electrokit.se

Simracing rig

Visa signatur

be quiet! Silent Base 601 l Asus ROG strix B450F l be quiet PURE POWER 12M 850W l AMD Ryzen7 5800X3D l Zalman CNPS17X l G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600Mhz 2x16GB CL16 l Gigabyte RTX 3090 Ti GAMING OC 24G l Kingston A400 240GB M.2 SSD l PNY CS900 SATA 2TB | Seagate Barracuda 2000GB l DIY simracing rigg l Toshiba 70" TV l

Permalänk
Inaktiv

Bra grejor och alltid lika kul med ambitiösa sim racing projekt.

Permalänk
Medlem

wow, drömrigg för mig, snyggt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Det där med att sova i köket och äta i vardagsrummet får du nog utveckla... o.O

Men oj! Vilken snygg sim! Verkligen snyggt jobbat.