Permalänk
Medlem

Min Mus är död!

Hej.
Igår kväll så kommer jag hem och sugen på att spela då min 2 månader gamla ASUS ROG GX1000 mus ligger och väntar på mig där uppe. Glad som man är springer man upp för trappan och ska slänga sig i datorstolen men jag stannar upp för jag ser något väldigt oroväckande. Jag springer fram till min kära GX och ser att den svarta pulsådern är helt av, jag försöker hålla ihop den och göra hjärt och lugn räddning men det är tyvärr försent. Innan jag begraver min fina GX hör jag med er och undrar om jag kan skicka iväg den med den gula ambulansen och se om ni kan reparera pulsådern till den, så vi kan ha flera 1000 tals timmar tillsammans igen. Snälla Asus Sverige hjälp en mus i nöd.
(Och jag ska säkerligen låsa in den igen från dom svarta fyrbenta djävlarna.)

Har även skrivit på er FB sida.

Visa signatur

Jcswe

Permalänk
Medlem

de går att skarva i hop den lite lödning och krympslang hör med nån som är van med fin lödning
kan nog byta sladden med

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jcswe:

Hej.
Igår kväll så kommer jag hem och sugen på att spela då min 2 månader gamla ASUS ROG GX1000 mus ligger och väntar på mig där uppe. Glad som man är springer man upp för trappan och ska slänga sig i datorstolen men jag stannar upp för jag ser något väldigt oroväckande. Jag springer fram till min kära GX och ser att den svarta pulsådern är helt av, jag försöker hålla ihop den och göra hjärt och lugn räddning men det är tyvärr försent. Innan jag begraver min fina GX hör jag med er och undrar om jag kan skicka iväg den med den gula ambulansen och se om ni kan reparera pulsådern till den, så vi kan ha flera 1000 tals timmar tillsammans igen. Snälla Asus Sverige hjälp en mus i nöd.
(Och jag ska säkerligen låsa in den igen från dom svarta fyrbenta djävlarna.)

Har även skrivit på er FB sida.

http://i13.photobucket.com/albums/a274/Matte_man/20150309_182...

Hej,

Tyvärr har vi ingen möjlighet att byta USB-kabel åt dig. Det är väldigt bökigt att byta kabel på mus, man måste va ganska duktig på att löda. Det är tyvärr begravning som gäller för din GX1000.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ASUS_Caroline:

Hej,

Tyvärr har vi ingen möjlighet att byta USB-kabel åt dig. Det är väldigt bökigt att byta kabel på mus, man måste va ganska duktig på att löda. Det är tyvärr begravning som gäller för din GX1000.

skitsnack ä ju bara att skala upp trä på krympslang och löda ihop kablarna färg mot färg tar max 5 min att fixa.

nackdelen är väl att du kommer få leva med en liten bula på sladden 5-10cm från musen.

den är inte äns nära de sälla musmattorna i himlen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

har själ bytt ut ps/2 och usb sladd på finna möss och tagit från anda mindre bra möss problemet då är att man måste kolla upp vart varje kabel går i kontakten så man sätter dom rätt ofta får man löda i musen ... men att skarva en kapad sladd är inte svårt
som Rouge of Darkness du får en bula på sladden efter lagningen de går att få den snygg.

På din mus skulle jag försöka sätta skarven i musen efter som det är en kort bit du bara förlorar

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Ja jag får väl hitta på något! Får höra runder om det är någon som kan hjälpa mig! känns tråkigt att slänga upp 800kr igen

Visa signatur

Jcswe