Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Musen slutar fungera helt random

Hejsan, jag har ett problem där min mus bara slutar fungera sen så funkar den igen. Ni vet när man trycker in en ny enhet i datorn, t.ex USB så hör man ett ljud som indikerar att man stoppat in en ny enhet eller hur? Så låter det för mig.

Så problemet är alltså att musen bara slutar fungera och det låter som om jag hade tagit ut den och satt in den igen men så är det inte. Efter några sekunder så början den funka igen dock. Har prövat olika USB uttag så vad kan vara felet? Allt började för några dagar sedan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Vad är det för mus du har?

Det låter som att det skulle kunna vara glapp i sladden någonstans. Brukar bli så som du beskriver då.

Moderkort: ASUS Z97-A CPU: Intel i7 4790k @4.7GHz CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600MHz GPU: Asus Strix 1080 SSD: Crucial MX300 750GB, Intel 530 240GB HDD: WD Green 2TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech G900 Ljud: Audioengine A2+ & Wharfedale D10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Har en razer sensei men har testat en annan mus också och det blir samma med den.. :/

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av nuggetzyo:

Har en razer sensei men har testat en annan mus också och det blir samma med den.. :/

Sensei är SteelSeries.