CS:GO FPS drop efter uppdatering

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Man ska ju ha tur ibland å
Vad kan det bero på? :/ att bara vissa får problem? Tror du det skulle lösa problemet om du t.ex verifierar filerna, ominstallerar cs t.ex?

Tycker bilden är lite rolig haha

http://m.quickmeme.com/img/ac/acdc1c11fb2aacc8f90e45dbe9d7dcc...

Skickades från m.sweclockers.com

Bra fråga
Jag har ominstallerat hela min dator från windows 8.1 pro -> windows 7 Ultimate 64bitars..
Jag har ominstallerat CS:GO , verifierat filerna ett x antal gånger.. Hoppas det fixar sig i nästa uppdatering!

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Skrivet av shivaliciouz:

Bra fråga
Jag har ominstallerat hela min dator från windows 8.1 pro -> windows 7 Ultimate 64bitars..
Jag har ominstallerat CS:GO , verifierat filerna ett x antal gånger.. Hoppas det fixar sig i nästa uppdatering!

Verkar som det är olika för alla komponenter
Min dator i sign (2500k, 8gb ram) fast Radeon HD 6950 2Gb och oklockad processor så hade jag mycket bättre fps runt 250-290 fps men sen bytte jag grafikkort till nuvarande Gtx 660 Ti och får runt 200 nu bara.. Samma inställningar allt men fick sämre fps fast med bättre grafikkort. Konstigt..

Fick inte ens lika bra fps fast jag drog upp processorn i 4.2 GHz..
Men nu vet jag inte alls hur den presterar då jag inte spelat CS Go sen innan jul på den datorn.

Men även andra har sagt att de ligger konstant på 299 fps och andra över 300 som kör ocappat med en stock 2500k.. :s

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Verkar som det är olika för alla komponenter
Min dator i sign (2500k, 8gb ram) fast Radeon HD 6950 2Gb och oklockad processor så hade jag mycket bättre fps runt 250-290 fps men sen bytte jag grafikkort till nuvarande Gtx 660 Ti och får runt 200 nu bara.. Samma inställningar allt men fick sämre fps fast med bättre grafikkort. Konstigt..

Fick inte ens lika bra fps fast jag drog upp processorn i 4.2 GHz..
Men nu vet jag inte alls hur den presterar då jag inte spelat CS Go sen innan jul på den datorn.

Men även andra har sagt att de ligger konstant på 299 fps och andra över 300 som kör ocappat med en stock 2500k.. :s

Jag hoppas till 110% att de vill fixa sig, pga av att jag inte har pengarna till att kirra en ny burk..

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk

Jahapp! Då släpptes det en ny uppdatering inatt ju, Ny låda (chroma case 2) lite ändringar och så! ..
Dock verkar det med FPS inte fixat sig ännu.. så jag har några frågor till er som har haft samma problem eller kanske till och med har samma problem just nu?..

Frågor: Samma vanliga FPS drops?Bättre FPS?,ännu sämre?

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Medlem
Skrivet av shivaliciouz:

Okiedokie, men det är inte för alla det händer, Det är inte så för vissa av mina kompisar, men för de andra polarna så är det likadant som för mej :sss... fett irriterande.

har du lyckats fixa det? För jag har exakt samma problem som du har beskrivit just nu, jag fixade mig windows 10 denna jul och de första jag gjorde var att ladda ner teamspeak 3 steam och cs go, och då hade jag 150 fps när jag brukade ha 250-300 fps, o ibland droppar det till 30 fps. Om du lyckats fixa det så skulle jag verkligen uppskatta det om du kunde säga hur du gjorde

Permalänk
Medlem

Ingen som har lyckats lösa detta än? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borye:

Ingen som har lyckats lösa detta än? :/

Tråden är mer än ett år gammal, jag tror det är löst? Vilket problem syftar du på? Har du haft fps problem sedan förra året eller vad?

Har du satt alla launch options, prövat ominstallera cs?

Permalänk

Har någon av er löst detta problem? Upplevde detta också efter denna uppdatering. Låg på stabila 200-300 fps innan och efter uppdateringen för ca en månad sedan så ligger jag aldrig över 100 fps, större delen av matchen kan jag ligga på 14 fps...
please help me!