Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem

Någon mer som ska hälsa på Microsoft i eftermiddag och känna på lurarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S25 Ultra]

Permalänk
Medlem

Bokade en 950XL igår.
ska blir spännande!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av _Fredrik_:

Får väl hoppas Telia tänker om, och tar in XL också i sortimentet.

Redan kollat gör dom inte....
Köper via Atea.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Någon mer som ska hälsa på Microsoft i eftermiddag och känna på lurarna?

Vart ska du kolla på dom? Är det riktiga eller dummies?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hink:

Vart ska du kolla på dom? Är det riktiga eller dummies?

De riktiga. De visas på ett event på Microsofts huvudkontor i Akalla. Inbjudan gick ut via FB-grupperna för Windows Phone.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S25 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Ingen SEB app == Ingen telefon

Sorry!

// Lazze

http://www.windowscentral.com/microsoft-will-release-new-tool...

Så har SEB en app till IOS kan de inte skylla på något ;p

Permalänk
Medlem

Då har jag bestämt mig. Det blir en 950, var nästintill säker på att jag skulle ha en XL men efter att ha känt på dem och även testat dem i framfickan på mina jeans känns valet lätt. XL blir för stor för min del.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Då har jag bestämt mig. Det blir en 950, var nästintill säker på att jag skulle ha en XL men efter att ha känt på dem och även testat dem i framfickan på mina jeans känns valet lätt. XL blir för stor för min del.

Några mer findings efter att ha provat dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

http://www.windowscentral.com/microsoft-will-release-new-tool...

Så har SEB en app till IOS kan de inte skylla på något ;p

jag tror dom kan skylla på något ändå! tar säkert några minuter för dem att konvertera samt testa, sen ska de ha support med

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

@erCon: De känns ruskigt snabba, både 950 och XL, jämfört med min 920. Riktigt bra respons i kameran, den startar snabbt - snabbare än på syrrans 930, som jag upplevde det i alla fall. Gillade det nya notifieringscentret (har bara sett det på bild tidigare, inte kört preview), det kändes riktigt bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

@erCon: De känns ruskigt snabba, både 950 och XL, jämfört med min 920. Riktigt bra respons i kameran, den startar snabbt - snabbare än på syrrans 930, som jag upplevde det i alla fall. Gillade det nya notifieringscentret (har bara sett det på bild tidigare, inte kört preview), det kändes riktigt bra.

Kan du bekräfta att endast XL har FM-radio?

Permalänk
Medlem

Tänkte också köpa därifrån, men blev osäker på vad jag skulle fylla i för något i NIF-fältet.
Hur gjorde du där?

Skrivet av theailer:

Köpte en 950 igår från Fnac.pt för 4700:-
Tacka chrome för den inbyggda översättningen, utan den hade det nog inte gått.

Permalänk
Snusfri

Fan, är riktigt sugen på en XL men har en 1520 idag så det känns inte riktigt värt.. Men prylbögen i en vill ha 😁

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pagodaz:

Tänkte också köpa därifrån, men blev osäker på vad jag skulle fylla i för något i NIF-fältet.
Hur gjorde du där?

Ja den tog mig en stund att fatta. Det är ditt personnummer som ska in i det fältet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

De riktiga. De visas på ett event på Microsofts huvudkontor i Akalla. Inbjudan gick ut via FB-grupperna för Windows Phone.

Jag var där...

Trevligt och kul att känna på telefonerna (bland annat).

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Ja den tog mig en stund att fatta. Det är ditt personnummer som ska in i det fältet.

Tack, körde på det.

Står dock under faktureringsadress att jag bor på Portugals fastland, men det blir säkert bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pagodaz:

Tack, körde på det.

Står dock under faktureringsadress att jag bor på Portugals fastland, men det blir säkert bra.

Jaha du.
Jag kunde välja Sverige som land när jag tryckte på "islands and other countries" istället för "continental portugal" under city.

Permalänk
Medlem

Ja, det kunde jag också,

på leveransadress är det korrekt med Sverige, men på fakturaadress så står det Portugal.
Drog iväg ett mail så det löser sig säkert.

Skrivet av theailer:

Jaha du.
Jag kunde välja Sverige som land när jag tryckte på "islands and other countries" istället för "continental portugal" under city.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pagodaz:

Ja, det kunde jag också,

på leveransadress är det korrekt med Sverige, men på fakturaadress så står det Portugal.

Aha. jag har bara en adress.
Tror man kunde välja om faktureringsadressen skulle vara samma som leveransadressen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pagodaz:

Ja, det kunde jag också,

Står din oxo som:
Logistics in treatment
?

Permalänk
Medlem

Köpte en Lumia 630 för 700 och var så nöjd att jag aldrig mer tänkte köpa en mobil för flera tusen igen. Men s*t*n vad sugen jag är på en 950, speciellt som skärmadaptern följer med...

Är det någon som har koll på hur dual SIM modellen är? Har hört att NOKIA hade de bäst fungerande Dual-SIM, ärvde Microsoft den delen när de köpte NOKIA? Skulle ju vara underbart att slänga in jobbets simkort och då slippa ha två telefoner:)

Permalänk
Medlem

Kontaktade Brodit men de har tyvärr inga planer på att göra hållare till 950 eller 950xl.
Synd då jag är mycket nöjd med deras hållare till 930.
Halebop har höjt priset..

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på när recensioner för telefonerna kan tänkas dyka upp, jag antog att NDA/embargo skulle släppas igår eller idag då AT&T började skicka ut telefonerna i förrgår.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Japp, så står det på min med.

Skrivet av theailer:

Står din oxo som:
Logistics in treatment
?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Kontaktade Brodit men de har tyvärr inga planer på att göra hållare till 950 eller 950xl.
Synd då jag är mycket nöjd med deras hållare till 930.
Halebop har höjt priset..

så sa de om min 925 också, men sen helt plötsligt så kom det en hållare från dem till 925, kanske händer här med.
men annars, finns det någon universalhållare med QI?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Nu fick Telenor upp 950 på sin sida, så det blev dags att ersätta gamla goda HTC One M7 som hängt med i flera år nu. Det här ska bli spännande!

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Medlem

De får ganska dåliga betyg på de flesta sidor tyvärr. Oroväckande bedrövliga resultat i benchmarks också :/

http://arstechnica.com/gadgets/2015/11/lumia-950-review-windo...

Var själv ganska sugen på en 950 men nu vet jag inte längre.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

De får ganska dåliga betyg på de flesta sidor tyvärr. Oroväckande bedrövliga resultat i benchmarks också :/

Finns inte många seriösa sidor som släppt recensioner än, som gör en full review. Verge räknas självklart inte som seriös.

Räkna med att mjukvaran kommer optimeras efter hand, delvis kommer få "normala" Benchmarkspoäng senare skulle jag tro. Är väldigt färskt nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ganska meningslöst att göra tester på telefonen med en betaversion av operativet. Den skarpa versionen har ju inte rullat ut än, men det har väl dessa testare ingen aning om...
Skulle vara intressant att veta vilken version de testat med.

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Har också sett det. Verkar inte vara någon höjdare enligt de som släppt tester.

Skrivet av leafbranch:

Finns inte många seriösa sidor som släppt recensioner än, som gör en full review. Verge räknas självklart inte som seriös.

Räkna med att mjukvaran kommer optimeras efter hand, delvis kommer få "normala" Benchmarkspoäng senare skulle jag tro. Är väldigt färskt nu...

Vad räknas som seriöst då?

Skrivet av Wickman:

Ganska meningslöst att göra tester på telefonen med en betaversion av operativet. Den skarpa versionen har ju inte rullat ut än, men det har väl dessa testare ingen aning om...
Skulle vara intressant att veta vilken version de testat med.

Hade varit ännu bättre om Microsoft släppt dessa telefonerna när man faktiskt har Windows 10 redo i skarp version.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11