Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem

Jag kommer att beställa en 950XL (Har 930 nu) Jag bestämde mig när jag såg att Display Dock ingår.
Hoppas jag hinner få den innan jul iaf

Hoppas på bra/bättre batteritid

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseb:

Är sugen på 950 men den verkar inte ha FM-radio enligt Microsofts svenska hemsida - däremot har den det enligt Microsofts tyska hemsida - eller har jag fattat detta fel?!

Frånvaro av FM-radio är en deal-breaker för mig. 950XL ska dock ha FM-radio.

Har FM-radio enligt GSMarena.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Har FM-radio enligt GSMarena.com

Kollade med Microsoft support nyss och enligt dem har 950 inte FM-radio men jag undrar faktiskt om de har full koll.

Permalänk

Har funderat och har beställt en 950 på Komplett, inte fel att man får dockan gratis! Längtar svårt. Dock undrar jag en sak, Continuum? 1. Kommer det att vara möjligt att t.ex. ladda hem First Class(ja, jag vet unket och äldre mailprogram men jobbet använder detta) som PC-version(appen suger ju något gräsligt) och använda på telefonen? Måste man prenumerera på office365 för att kunna köra word? Hur stor blir PC-känslan, kommer man att kunna ladda hem "små"pcapplikationer och köra via telefonen eller?
Oavsett vilket blir detta underbart!

Permalänk
Medlem

Antar att det är fler skillnader mellan dual-sim och inte dualsimversionen? Eller vad är anledningen till att den kommer i två versioner?

Permalänk
Skrivet av Vagabond41:

Har funderat och har beställt en 950 på Komplett, inte fel att man får dockan gratis! Längtar svårt. Dock undrar jag en sak, Continuum? 1. Kommer det att vara möjligt att t.ex. ladda hem First Class(ja, jag vet unket och äldre mailprogram men jobbet använder detta) som PC-version(appen suger ju något gräsligt) och använda på telefonen? Måste man prenumerera på office365 för att kunna köra word? Hur stor blir PC-känslan, kommer man att kunna ladda hem "små"pcapplikationer och köra via telefonen eller?
Oavsett vilket blir detta underbart!

Word Excel och Powerpoint kostar inget att köra på mobilen så du behöver inte Office365. Win32 appar kommer inte att kunna köras på mobilen utan du får nöja dig med vad som finns i Windows store och mobilen.

Har ju inte testat det själv men tycker denna video ger en bra bild av hur det kommer att fungera.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

@Vagabond41: För att kunna köra appar/program måste de göras universella. Dvs. att de funkar över alla plattformar, om utvecklarna skiljer på de olika versionerna som finns dvs. 1 mobil app och 1 desktop app så kommer du inte kunna köra desktop appen i mobilen. Det är upp till utvecklarna av mjukvaran att skapa den funktionaliteten så de funkar universellt.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

som jag förstått det så är office i windows 10 endast en viewer, man måste betala för office365 för att man ska kunna redigera dokument i telefonen

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av issue:

som jag förstått det så är office i windows 10 endast en viewer, man måste betala för office365 för att man ska kunna redigera dokument i telefonen

Nej det stämmer inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av issue:

Stämmer för appen på Windows 10 desktop, på mobilen är det gratis att använda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Stämmer för appen på Windows 10 desktop, på mobilen är det gratis att använda.

Menar du appen i Windows store på en dator eller appen i continuum läget?
Vi hade ju nisse från MS som demade detta för oss, och han sa att O365 krävs för att editera t.ex. Word och PowerPoint i mobilen

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Office apparna som finns på Windows 10 desktop kan man bara kolla via inte redigera. På mobilen går det att redigera vilket betyder att Word via continuum fungerar gratis precis som han säger och visar i videon som jag länkade här innan.
Testade precis på min mobil med W10 och det fungerar utan något Office365 konto.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu finns Lumia 950xl på Halebop och de vill ha 6280kr med kontantkort!

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, kommer asus mb169+ usb-monitor att funka med huben? Den kräver usb3 enligt spec och dockan har ju usb-c till displayer. Kommer man kunna köra med en usb-c till usb3-konverter?

Permalänk

Måste ju säga att jag är väldigt sugen på en Lumia. Har alltid gillat hur pass bra mobilerna flyter, även dom riktigt enkla telefonerna har ju haft bra flyt!.

Men som så många andra så är jag lite feg när det kommer till att byta från android. Jag använder inte mycket appar men det vore bra för mig om tex SEB skulle få tummen ur och fixa en app ( tror inte dom har en i dagslägt? ) Samt google med keep, photos osv.

Tror att många känner precis som jag när det kommer till just apparna. Men om man inte hoppar på tåget så kanske man inte kan gnälla? Det verkar ju som att microsoft är lite mer samarbetsvilliga och har bättre verktyg för utvecklare iom win10 men jag kanske är ute och cyklar nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Måste ju säga att jag är väldigt sugen på en Lumia. Har alltid gillat hur pass bra mobilerna flyter, även dom riktigt enkla telefonerna har ju haft bra flyt!.

Men som så många andra så är jag lite feg när det kommer till att byta från android. Jag använder inte mycket appar men det vore bra för mig om tex SEB skulle få tummen ur och fixa en app ( tror inte dom har en i dagslägt? ) Samt google med keep, photos osv.

Tror att många känner precis som jag när det kommer till just apparna. Men om man inte hoppar på tåget så kanske man inte kan gnälla? Det verkar ju som att microsoft är lite mer samarbetsvilliga och har bättre verktyg för utvecklare iom win10 men jag kanske är ute och cyklar nu?

går väl att använda websidan så länge?
Sen tror jag att de här mobiler kan vara vänd punkt för Micosoft och mer appar börja komma.
just a feeling...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

@Cyberz: Jo jag hoppas på det också!

Permalänk
Medlem

Då var den beställd ) En vit 950xl. Hoppas på snabbt november xD

Permalänk
Medlem

Vet någon om det går att koppla in en extern bildkälla (Projektor, skärm etc) direkt via usb-c uttaget, eller måste man koppla via Display-dockan man får med just nu?

Permalänk
Medlem

Köpte en 950 igår från Fnac.pt för 4700:-
Tacka chrome för den inbyggda översättningen, utan den hade det nog inte gått.

Permalänk
Medlem

feber skriver att släpp blir 20/11 någon som vet om så även kommer ske i Sverige eller är det fortfarande 3/12 som gäller?
Tror jag chansar på att Halebop får hyffsat snabbt då de har ok pris - 6 289kr.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man får display dock om man förbeställer från halebop? Enligt villkoren så måste det vara en auktoriserad återförsäljare man beställer utav. Villkor

Permalänk
Medlem

Ingen SEB app == Ingen telefon

Sorry!

// Lazze

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Appar som inte kommer att användas på Windows 10 desktop är dom appar som kommer att saknas eller vara dåligt uppdaterade om dom inte har många användare.
Men fördelen med att Microsoft äntligen låter utvecklarna utveckla universala appar gör att vi kommer får appar som håller högre kvalitet om dom används på desktop där Windows 10 inom 3 år kommer ha 1 miljard användare. Exempel på några av dessa appar som används på desktop och telefoner är Mail och kalender, Edge, OneNote, Facebook, Messenger, Instagram, Twitter mm.

Alla appar som folk kommer att vilja använda på desktop tror jag kommer vara väldigt bra framförallt tror jag kommunikationsappar och appar som ger ifrån sig notifikationer tjänar mest på denna utveckling för vem vill egentligen känna sig tvungen att ta med sig mobilen för att inte missa något så fort man förflyttar sig till datorn? Man kommer att vilja ha såna appar på datorn och även i många fall sin Xbox som också kommer att tjäna på denna utveckling.
Problemet för mindre appar så som t.ex parkeringsappar, bankappar och andra som har få användare och inte fyller någon funktion att ha på desktop kommer nog fortsätta ett tag till att saknas eller inte hålla lika hög kvalitet som på iOS och Android om inte användarna ökar på Windows 10 mobil.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sbman:

Någon som vet om man får display dock om man förbeställer från halebop? Enligt villkoren så måste det vara en auktoriserad återförsäljare man beställer utav. Villkor

När jag frågade i deras chatt om leveranstid och om de var auktoriserade och om erbjudandet display dock gällde om man köpte via dem, så fick jag svaret att de inte kunde ge besked om när de får in dem och att man beställer display dock via en app. Att man beställer den via app var ju ingen nyhet men tolkar det som att appen är förinstallerad på de telefoner som de säljer med tanke på deras svar..

Permalänk

Får väl hoppas Telia tänker om, och tar in XL också i sortimentet.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det ligger ett "review-embargo" till den 20:e eller när nu telefonerna släpps. Man vill ju gärna få svart på vitt hur exempelvis kameran presterar.

Sitter och velar mellan Nexus 6P och en 950XL och jag är nog villig att ge Windows en chans till om förutsättningarna är de rätta

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hink:

Herregud!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hink:

seriously, what the hell?! Han ser ju knappt ut att ta i.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X