Hej
Jag bytte SATA port för SSD från SATA 2 till SATA 3 då jag märkte att jag ficka låga resultat i CrystalDiskMark, det funkade utan problem.
Idag besökte jag brorsan och kollade hans SSD med crystaldiskmark och han hade låga nummer också med en Corsair Force 3 120gb ssd som ska enligt specs ha 500 read/write, så jag stängde av hans dator och skulle byta SATA port och den satt i en SATA 2 port som jag misstog.
Tog ut grafikkortet för att komma åt, bytte portarna, satte in grafikkort och alla sladdar och satte på datorn, men den bootar inte korrekt. Vet inte det korrekta ordet men svart skärm med strecket i uppre vänstra hörn och "A2/B2" liknande kod i högra nedre hörnet - den stannar där ett bra tag, på "A2" sen till A3 efter 1 minut typ och sen kommer BIOS "bilden" eller vad man ska kalla den, och sen Win 10 logga, och då kom "Förbereder automatisk reparation", och sedan "Datorn diagnostiseras".
Efter det, en blå skärm där det står:
"Automatisk reparation",
"Datorn startades inte korrekt",
"Tryck på Starta om för att starta om datorn. Det kan ibland lösa problemet. Du kan också trycka på Avancerade alternativ och prova andra alternativ för att reparera datorn.".
Och sen dom två alternativen att välja mellan. Testat båda två, funkade ej.
Alltså igen, det enda jag gjorde var att byta sata port för SSD, lagringsdisken och optiska läsaren. När jag väl kom in i bios så kollade jag boot sequence och den hittar SSDn där och jag såg till att den låg först på boot sekvensen
Någon som har några idéer, känner mig hemsk då jag kan ha sabbat min storebrors dator, hoppas det finns en lösning, jag gav honom ett USB minne med Win 10 på så han kan installera om, det kanske kan hjälpa men om det går att ordna på annat sätt så är det bäst.
Hjälp uppskattas otroligt mycket
Mvh
Tobias