Skärmsläckaren går sällan igång. (w10)

Permalänk
Medlem

Skärmsläckaren går sällan igång. (w10)

Har fått min uppgradering till Win 10, allt har fungerat fint förutom skärmsläckaren.

Den går igång, ibland, oftast inte. Försökte googla på det men hittade inte mycket om det, oftast gällde frågan Win 7.

Någon som har nån lösning? Känd bug?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

@pekkasteele: Jag har samma problem... Sen fungerar strömsparläget lite som det själv vill tycker jag...

Permalänk
Inaktiv

Undrar också om fler har problem med skärmen, att skärmsläckaren ej går igång och att skärmen inte går in i något viloläge efter x antal minuter trots att man ställt in det i kontrollpanelen.

Permalänk
Medlem

@anon226320: Jodå.. Vet ej hur man ska lösa det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bravo.se:

@JLidback: Jodå.. Vet ej hur man ska lösa det.

Är nog i den båten de flesta sitter i.
Tråkigt värre :/.

Permalänk
Inaktiv

Nu funkar det

Nu fungerar det med att skärmen släcks ner efter x antal minuter. Där x står för antal minuter man ställt in, för att den ska gå ner i viloläge.
Vad detta beror på har jag ingen aning. Jag har inte installerat något nytt på datorn de senaste dagarna.
Windows Update påvisar bara "Definition Update for Windows Defender" som har uppdaterats de senaste dagarna.

Permalänk
Inaktiv

För de som är intresserade, testa följande: Öppna enhetshanteraren > Högerklicka på nätverkskortet och välj fliken "Energisparfunktioner". Ta bort bocken i rutan för "Tillåt att den här enheten tar datorn ur vänteläge".

Permalänk
Medlem

Ska pröva det med nätverkskortet. Annars så fungerar det ibland för mig, ställer in skärmsläckaren på 10 min, och den kommer IBLAND ihåg det ett tag, sen måste jag ställa det igen. Den stäls ibland till 1minn, och fungerar inte alls då. skumt skumt.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pekkasteele:

Ska pröva det med nätverkskortet. Annars så fungerar det ibland för mig, ställer in skärmsläckaren på 10 min, och den kommer IBLAND ihåg det ett tag, sen måste jag ställa det igen. Den stäls ibland till 1minn, och fungerar inte alls då. skumt skumt.

Jag hade att skärmsläckare och viloläge inte fungerade alls. Men när jag gjorde som jag skrev med nätverkskortet, då funkar det varje gång. Även efter restart och coldboot's vilket känns skönt nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Jag hade att skärmsläckare och viloläge inte fungerade alls. Men när jag gjorde som jag skrev med nätverkskortet, då funkar det varje gång. Även efter restart och coldboot's vilket känns skönt nu.

Så, nu är det gjort, får se nuom det fungerar!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pekkasteele:

Så, nu är det gjort, får se nuom det fungerar!

Verkar vara blandade resultat bland folk på nätet.
Om det inte skulle funka för dig, kör CTRL+ALT+DEL och klicka på ikonen längst till höger och välj strömsparläge och väck sedan datorn igen.

Permalänk
Medlem

För mig var det HID-compliant Game Controller som spökade på min razer Nostromo, har läst att de är många som fixar problemet genom att disabla HID game controller fungerade för mig iallafall

Skickades från m.sweclockers.com