Grafikkort för World of Warcraft

Permalänk
Skrivet av spykie:

Fick coil whine på min fury lämnade tillbaka den på 80 fps hördes som fan måndags exemplar.
Är det värt att uppgradera nu när Zen kommer nästa år och med DX12 som ska ta press från cpu till GPU om jag har förstått det rätt.

Oavsett vad du köper, kommer du aldrig kunna maxa wow i 1440p och ligga på stabila 144 fps. Det är ett föråldrat spel, end of story.

Tråkigt att ditt Fury hade spoltjut. Det är bara att reklamera och be om ett nytt. Bättre kort får du inte för dom pengarna.

Med din setup är det inte värt att uppgradera om du inte är redo att lägga ganska mycket pengar. Men gå inte och tro att Zen kommer höja dig till skyarna, det kommer bara bli ett lagom stort kliv tillbaka in i marknaden för AMD, inte mycket mer.

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Antielefant
Skrivet av spykie:

Är det värt att uppgradera nu när Zen kommer nästa år och med DX12 som ska ta press från cpu till GPU om jag har förstått det rätt.

Zen är inte tänkt att konkurrera med Intel, det är snarare ett sätt att inte bli för hårt omsprungna och i första hand på APU-fronten vilket är var AMD fortfarande lever.

På CPU-fronten kommer AMD aldrig att kunna komma ifatt Intel igen, de har inte varken resurserna eller pengarna och även om de hade det så har Intel sisådär fem års tillverkningstekniskt försprång. Intel lägger mer pengar på forskning och utveckling på en månad än vad AMD har i total årsomsättning.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Har precis börjat spela WoW igen och tänkte fråga vad ni kör för inställningar på Grafikkortet? Jag har ett 770 Geforce..

/Mike

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Har precis börjat spela WoW igen och tänkte fråga vad ni kör för inställningar på Grafikkortet? Jag har ett 770 Geforce..

/Mike

om du kör i 1080p med en sandy bridge i5a eller bättre kan du köra på en mix av high/ultra för att bibehålla 60 fps var försiktigt med MSAA och välj hellre CMAA som är lite snällare prestandamässigt, jag kör dessa inställningar i 1440p och har 60 fps i 99% av fallen

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

om du kör i 1080p med en sandy bridge i5a eller bättre kan du köra på en mix av high/ultra för att bibehålla 60 fps var försiktigt med MSAA och välj hellre CMAA som är lite snällare prestandamässigt, jag kör dessa inställningar i 1440p och har 60 fps i 99% av fallen

Ja dum som jag är så skrev jag inga speccs :D! Har en i7 4770k med ett 770 geforce kort 16 gig minne och ssd, skärmen är en ben q 144 hz.

Har precsi börjat spela igen och man kan ju verkligen snacka om att de gjort om hur mkt man kan ställa in grafikmässigt...
/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Ja dum som jag är så skrev jag inga speccs :D! Har en i7 4770k med ett 770 geforce kort 16 gig minne och ssd, skärmen är en ben q 144 hz.

Har precsi börjat spela igen och man kan ju verkligen snacka om att de gjort om hur mkt man kan ställa in grafikmässigt...
/M

hitta "custom" setting som flyter bäst för dig att dra allt på ultra och tro att de ska funka fint händer bara inte, kommer droppa som fan när du raidar och liknande

man får en liten prestandaboost om man uppgraderar till windows 10, antagligen hanterar windows 10 processkärnorna på ett mycket bättre sätt än sina föregångare och lämnar mer för WoW motorn att använda eller liknande

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

hitta "custom" setting som flyter bäst för dig att dra allt på ultra och tro att de ska funka fint händer bara inte, kommer droppa som fan när du raidar och liknande

man får en liten prestandaboost om man uppgraderar till windows 10, antagligen hanterar windows 10 processkärnorna på ett mycket bättre sätt än sina föregångare och lämnar mer för WoW motorn att använda eller liknande

Tror jag kör på Good eller High nu med 97 fps när jag springer runt å lvlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Tror jag kör på Good eller High nu med 97 fps när jag springer runt å lvlar

jo, grafiken blir ju inte magisk precis på högre inställningar, brukar bara maxa view distance för att kunna se så långt som möjligt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Har precis börjat spela WoW igen och tänkte fråga vad ni kör för inställningar på Grafikkortet? Jag har ett 770 Geforce..

/Mike

Jag brukar köra Ultra (1440p) men sänker alltid Shadows till High då det käkar mest FPS, sen kör jag CSAA numera.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9