Permalänk

Dålig prestanda på 16k dator....

köpte datorn för 2 år sedan på inet, den har en gtx 780 och tamefan ligger på under 100fps på csgo , den ligger på samma fps med allt på lågts som allt på max, vafan äre med den?

Visa signatur

Nuvarande dator:Amd 8core 3.5ghz, GTX 780, 8gb ram
Gammal dator (nuvarande server):Amd 4core 4ghz (o 3.7ghz), GTX 580, 16gb ram
Jag har hållit på med html,php,css,js i 2 år nu, samt fl studio i 2 år.

Permalänk
Medlem

CS:GO tar mer på processor än på grafikkort. Ladda ned realtemp och kolla vad tempen ligger på!

Visa signatur

Ryzen 5600x - RTX 3070 - 32GB Ram, 1TB 980 Pro
MacBook Pro M1 - 8GB Ram, 256GB SSD
iPad Pro 11" - 256GB

Permalänk
Medlem

Processorn verkar flaska, men det känns konstigt att jag får fler fippsar än du med min 965:a utan att ens ha överklockat. Skulle iofs inte vara första gången som jag överskattat IPC:n på Piledriver, så kan mycket väl vara processorn som inte är bättre än så. Se om det hjälper att starta CS med -threads 8. Annars överklocka.

I övrigt, läs och komplettera:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/578039-kranglar-din-dat...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Det är nog för att din processor inte har så bra prestanda per kärna. Då spel oftast trivs bäst med få starka kärnor medans program som gör mer avancerade beräkningar(3d/video rendering t.ex.) är bättre på att använda hela processorn.

Permalänk

Om du har en 8320 så ska du inte ha under 200fps @ MM iaf. Ifall du har en bulldozer så vet jag ej hur de presterar i csgo. Men efter gårdagens uppdatering har (nästan) alla en fps-loss på 50-100 så är bara att vänta på att det fixas. Verify game cache ifall du inte gjort det redan. Hjälper för vissa.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz