GTA V Ska börja spela online, tips inför starten.

Permalänk
Medlem

GTA V Ska börja spela online, tips inför starten.

Köpte GTA V på steam och ska testa lira lite online, då jag vart grymt sugen på hotrodden och likbilen, med köpet förljde 500.000 i online pengar. Läste nånstans att man "får" en bil i nån tutorial som man snor, tips på bil man bör sno för att underlätta senare i spelet, gärna med en karta vart de kan finnas. Spelat de andra i serien men aldrig GTA V. Vad gör man för mest cash / timme då halloween bilarna va dyra så vill man ju få råd med båda innan de tas bort. Finns ju hur mycket som helst på youtube men de är från tidigare patcher så man vill ju inte kuta omkring bara för att komma på att det är patchat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exxon:

Köpte GTA V på steam och ska testa lira lite online, då jag vart grymt sugen på hotrodden och likbilen, med köpet förljde 500.000 i online pengar. Läste nånstans att man "får" en bil i nån tutorial som man snor, tips på bil man bör sno för att underlätta senare i spelet, gärna med en karta vart de kan finnas. Spelat de andra i serien men aldrig GTA V. Vad gör man för mest cash / timme då halloween bilarna va dyra så vill man ju få råd med båda innan de tas bort. Finns ju hur mycket som helst på youtube men de är från tidigare patcher så man vill ju inte kuta omkring bara för att komma på att det är patchat.

Nu har jag visserligen bara spelat typ 50 timmar online på GTA V, men såvitt jag vet är ingen av bilarna man kan sno och sätta försäkring på (d.v.s så man får behålla den även när den blir stulen eller går sönder) särskilt konkurrenskraftiga gentemot bilarna man köper.

Rekommenderar väl att du köper den dyraste lägenheten tillgänglig för stålarna du får, vilket går loss på prick 500k.
Därefter använder du alla pengar du tjänar till att köpa de vapen du låser upp (samt nödvändig ammo förstås) och en Dinka Akuma (bästa motorcykeln i spelet enligt de flesta, inkluderat mig).

Permalänk
Medlem

GTA V online är ett fiasko... Körde på en snubbe som hade fusk han raderade min bil som jag hade sparat till i ca 100 spel timmar.

Permalänk
Medlem

Tycker online varit Roligt! Börjar dock bli lite små less på att det inte kommer några nya Heists eller något som gör att man får tag i pengar enklare! Finns ju dock moddare som kastar ut pengarsäckar så finns ju sätt att tillgå! Annars är online riktigt roligt att bara upptäcka kartan med en/flera polare är mkt mkt roligt eller varför inte åka och hitta ställen att hoppa med crossen med! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Jag är faktiskt lite less att Rockstar inte gör något med alla hackers. Finns minst en hacker i varje lobby om inte mer. Men bilen du söker efter är Kuruma armoured. kostar ca 500k och du låser upp den efter första heisten. Rolig bil att köra med då den knappt går att förstöra på vanlig körning.

Visa signatur

Mobo: Gigabyte Z790 Gaming X AX
CPU: Intel Core i5 14600K Stock
RAM: PNY XLR8 Mako 32GB (2x16GB) 6000Mhz
GPU: 2080Ti ROG STRIX GAMING OC (ska bytas på 5 serien)
If There Is No Games, Then It Is No Life

Permalänk
Medlem

1: Den dyraste high end lägenheten ger ingenting som den billigaste high end lägenheten inte ger. Köp den billigaste bara för att kunna starta igång heists på egen hand.
2: Försök att inte kasta alla pengar på att modda en massa olika bilar, skaffa en som är ordentlig och lägg sen pengar på att uppgradera dess armor och whatnot. Slösa cash på bilar kan du göra senare när du fått upp lite kapital.
3: Bilar som är värda mer än 9000 (tror jag) går inte att modda eller spara i sitt garage om man inte har köpt den ifrån en av "bilhandlarna" i spelet.

Det är väl typ det jag kan komma på. Oh, radiokanalerna i spelet är också skittråkiga, så släng in lite musik i User Music mappen eller vad den nu heter så kan du lyssna på din egen musik från datorn när du kör bil!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite om det är okej är ny inför Gta 5 Online också men vad för bil rekomenderar ni att man köper först och uppgraderar?

Måste säga jag gillar verkligen ''Muscle Cars'' mest för jag gillar retro looken på dom och ljuden men dom kankse inte är nått att satsa på?

Sen vad är det bäsat sättet att fixa pengar på jag spelar själv nu så har ingen att teama up med jag gör mest lite Races sen om jag har tur hittar jag nån att spela en Heist med.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Lånar tråden lite om det är okej är ny inför Gta 5 Online också men vad för bil rekomenderar ni att man köper först och uppgraderar?

Måste säga jag gillar verkligen ''Muscle Cars'' mest för jag gillar retro looken på dom och ljuden men dom kankse inte är nått att satsa på?

Sen vad är det bäsat sättet att fixa pengar på jag spelar själv nu så har ingen att teama up med jag gör mest lite Races sen om jag har tur hittar jag nån att spela en Heist med.

Beror på vad du vill använda bilen till, en bil som används mycket är armored kuruma, (tror att du behöver ha kört första heisten för att köpa den). det är en bra sportbil med skottsäkra fönster så man kan använda den till både race och till vad man nu kan behöva skottsäkra fönster till. Om du vill hitta bra bilar enbart för racing rekommenderar jag att du kollar på broughy1322 på YouTube, han testar alla bilar i spelet för att få fram den bästa i varje class; sport, super, muscle mm. Om du då köper din drömbil i spelet måste du köra ett race som är gjort för just den klassen.

Skickades från m.sweclockers.com