Permalänk
Medlem

FunC blev precis uppköpta av Fnatic

Så Svenska FunC(Tror väl de är Svenskar?)
Blev precis uppköpta av Fnatic och skall nu producera "Fnatic Gear"

func.net
https://www.indiegogo.com/projects/fnatic-gear-esports-equipm...

Det enda jag ser hitills är dock att de har tagit FunCs' MS-3, KB-460(Denna använder jag) och rebrandat dom.

Permalänk
Medlem

Känns som om detta kommer bli ytterligare en IT version utav Beats... Hoppas verkligen inte det.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Känns som om detta kommer bli ytterligare en IT version utav Beats... Hoppas verkligen inte det.

Just nu har dom bara Funcs redan existerande produkter fast rebrandade med nya loggan. Och Funcs grejer är ganska bra.
Men kvalitén på framtida produkter står och ser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Just nu har dom bara Funcs redan existerande produkter fast rebrandade med nya loggan. Och Funcs grejer är ganska bra.
Men kvalitén på framtida produkter står och ser.

Tror framför allt det kommer bli ett pris påslag för varunamnet/tema produkter tillägnade spelare. Sedan undrar man lite varför man kan donera till företaget när det redan har färdig utvecklade produkter på marknaden...

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Func är ett gäng med svenska killar som driver. Bolaget står registrerat i USA.

Jag gillar deras grejer men inte Fnatic... Tror jag får ta och köpa lite av deras grejer innan det blir en massa bling och skit på varorna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Bara och passa på och handla nu innan dess går upp i pris om man är ute efter någon speciell modell.

119 Usd för Func KB-460 med Fnatic logga, nu 699 kr.

1190 kr (10kr/dollarn) vs 699 kr

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Bara och passa på och handla nu innan dess går upp i pris om man är ute efter någon speciell modell.

119 Usd för Func KB-460 med Fnatic logga, nu 699 kr.

1190 kr (10kr/dollarn) vs 699 kr

Nu tror jag visserligen att Func-borden också var prissatta till $119 tidigare också. Oavsett så känns det lite tråkigt och att grejerna säkert blir dyrare framöver.

Jag som själv är på jakt efter ett 460 med bruna brytare, är det något som vet om det går att få tag på någonstans? Finns inte på Prisjakt längre tyvärr.

Ropa hej om någon vill sälja ett vettja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Bara och passa på och handla nu innan dess går upp i pris om man är ute efter någon speciell modell.

119 Usd för Func KB-460 med Fnatic logga, nu 699 kr.

1190 kr (10kr/dollarn) vs 699 kr

Det lär bli dyrare men den du nämner just nu är på indiegogo vilket är en kickstarter liknande hemsida.
Med andra ord man betalar för produkten + ett stöd till deras start.

Permalänk
Medlem

Märkte precis att Func blivit uppköpta nu när jag skulle kontakta deras support eftersom hållarna till handledsstödet på mitt KB-460 har gått sönder. Blir nog inte lätt att få någon ersättning till mitt KB-460 nu.

Såg också att till 99% samma tangentbord som KB-460 säljs igen under namnet Fnatic Gear Rush. Borttagen Func-knapp på F12 och den nya loggan verkar vara enda synbara skillnaden, samt priset(1300 kr) nära en fördubbling av originalpriset(699 kr).

Detta var ju minst sagt tråkigt och fult, ett prisvärt tangentbord mindre på marknaden och ännu ett "e-sportföretag" som tjänar stora pengar på att rebranda redan existerande produkter för att sen marknadsföra dem med fräcka loggor samt kända e-sportsprofiler.

Permalänk
Medlem

@exroz:

Är det hållarna på själva tangentbordet som gått sönder eller på handledsstödet? Jag har två Func KB-460 och använder inte handledsstödet. Om du bor i Stockholm är du välkommen att hämta upp ett isf!

Permalänk
Medlem

RIP FunC.

1030 var den stora favoriten, har fortfarande två stycken. Kör just nu på deras "Func F-Series 10 R2-XL", helt suverän. Ser ut att vara samma som "boost", ungefär samma pris också. Köpte min för 130 spänn när det begav sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

RIP FunC.

1030 var den stora favoriten, har fortfarande två stycken. Kör just nu på deras "Func F-Series 10 R2-XL", helt suverän. Ser ut att vara samma som "boost", ungefär samma pris också. Köpte min för 130 spänn när det begav sig.

Jag sitter och tittar på lite olika fUncmattor, har en 1030 XL och haft deras orginalvariant innan dess.

Vet du om det är någon skillnad på Func F-series 10 XL och Func F-series 10 R2 XL?
Tänkte köpa någon av dem och ha när min 1030 blir sliten, vet dock inte vilken. Finns dåligt med info om skillanden mellan dem.
Hare!

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |