Permalänk

GTX 970 vs 770

Undrar om de grafikkorten kan klara av ungefär samma sak. Jag är en sån som vill köra på högsta grafik. Mitt 770 kör inte ens WoW eller GW2 på ultra utan fps dropps, något fel eller är bara 770 utdaterad?

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att det beror på din processor att du inte kan köra MMORPG på högsta grafik. Vad har du för cpu och vad kör du för upplösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

MMO-spel kräver inte mycket av gpu utan snarare cpu, vad har du för processor och vilken klockfekvens ligger den på?

Permalänk
Skrivet av Azodan:

Skulle gissa på att det beror på din processor att du inte kan köra MMORPG på högsta grafik. Vad har du för cpu och vad kör du för upplösning?

Skrivet av Friterad:

MMO-spel kräver inte mycket av gpu utan snarare cpu, vad har du för processor och vilken klockfekvens ligger den på?

Min CPU är Intel Core i7-4770k CPU @3.5GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimbappanda:

Undrar om de grafikkorten kan klara av ungefär samma sak. Jag är en sån som vill köra på högsta grafik. Mitt 770 kör inte ens WoW eller GW2 på ultra utan fps dropps, något fel eller är bara 770 utdaterad?

Njae, ett 970 presterar närmre 780ti

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Njae, ett 970 presterar närmre 780ti

Vad jag kan se så skrev han 770.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Vad jag kan se så skrev han 770.

"GTX 970 vs 770
Undrar om de grafikkorten kan klara av ungefär samma sak."

Jag svarade då att det var närmre 780ti för att jämföra med ett kort i ts generation.

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk

som ovanstående säger så kräver 99% av alla mmo mer CPU och ram än grafikkorts prestanda.

wow är ett praktexempel på dåligt optimerat spel och använde 99% cpu och 1% grafik ungefär.
det gillar Singelkärniga processorer med skyhög klockning då multicore stödet är horribelt även om det blivit bättre efter lich king där det fick sig en halvhjärtad remake för att iaf stödja 4 kärnor iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimbappanda:

Min CPU är Intel Core i7-4770k CPU @3.5GHz

Du kommer nog alltid få drops om du är i områden med väldigt mycket spelare men om du har möjligheten att överklocka så hade du fått en fin boost av det