Permalänk
Medlem

Chandra | by lowngcawt

Hej!
Här har vi galleriet för mitt senaste bygge "Chandra". Detta är mitt första bygge i mindre format och med akrylrör!

Byggloggen kan ni hitta här: Bygglogg!
Där finns det kortare updates och diverse mobilbilder under byggandet!

Mobo: Asrock X79 Extreme4-m
CPU: Intel i7-4930k
GPU: CF AMD Radeon R9 290
RAM: GSkill Ares 2133MHz 4x4GB
PSU: Corsair AX1200i Sleevat med Teleios från E22
SSD1: Intel 535 480GB
SSD2: Samsung 840 PRO 500GB
Chassi: Parvum s2.0 Extended

CPU Block: EK Supremacy Nickel/Plexi
GPU Block: EK-FC Original CSQ Nickel/Plexi
RAM Block: EK-RAM Monarch X2 -CSQ Nickel/Plexi
Rads: 360+240
Fittings: EK HDC
Slang: E22 12/10mm Ultra Clear Hard Tubing
Fläktar: 5x Corsair SP120
Pump: EK D5+EK-XRES 140
Vätska: Mayhem's Pastel Red + Mayhem's Raspberry Purple

Vill tacka Artur på Coolingstuff för rabatt på vattenkylningen och bäst service på marknaden och @August L för de grymma bilderna!

Delad av EK på deras blogg:
https://www.ekwb.com/blog/chandra-by-lowngcawt/

Besök galleriet här

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

@lowngcawt: Awesome! 5p

Visa signatur

Denon AH-D5000 | Sennheiser HD-650
Aune X1S DAC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radiz0n:

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Fantastiskt!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat! Ser verkligen helt perfekt ut.
Älskar bilderna ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwntato:

Fantastiskt!

Tack så mycket!

Skrivet av Maaxxen:

Riktigt bra jobbat! Ser verkligen helt perfekt ut.
Älskar bilderna ^_^

Tack! Perfekt är den väl inte riktigt men jag är nöjd
Ja August fixar riktigt fina bilder!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Fem poäng från mig!

Permalänk
Medlem

Definitivt 5/7

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Fem poäng från mig!

Skrivet av Natrude:

Definitivt 5/7

Tack så mycket!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt! 5/5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Tröstande att se att du också tyckte att det var tufft med rören. Håller själv på med mitt första akryl-bygge och jag kan ju säga att jag är glad att jag köpte typ dubbelt så mycket rör som jag behövde... Det kan vara väldigt frustrerande.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorrten:

Sjukt snyggt! 5/5

Skrivet av j_miller:
Skrivet av wounds:

Riktigt snyggt! Tröstande att se att du också tyckte att det var tufft med rören. Håller själv på med mitt första akryl-bygge och jag kan ju säga att jag är glad att jag köpte typ dubbelt så mycket rör som jag behövde... Det kan vara väldigt frustrerande.

Tack!

Ja, nu hade jag ju nästan bara riktigt jävliga böjar förutom den långa som går från högra ramblocket till frontradd som var relativt enkelt att få till. Cpu>ram tror jag gick åt 3M rör till, gjorde om de där böjarna så många gånger att jag tappade räkningen

Jag köpte 10M rör och är kanske 3-4M kvar, frustrerande men väldigt kul att få se resultatet!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Tack!

Ja, nu hade jag ju nästan bara riktigt jävliga böjar förutom den långa som går från högra ramblocket till frontradd som var relativt enkelt att få till. Cpu>ram tror jag gick åt 3M rör till, gjorde om de där böjarna så många gånger att jag tappade räkningen

Jag köpte 10M rör och är kanske 3-4M kvar, frustrerande men väldigt kul att få se resultatet!

Ja, du ska ha cred för att du jobbade vidare. Jag hade köpt lite 90-graders anslutningar också för säkerhets skull så jag gav upp på de svåraste böjarna. Har några jag vill göra om men just nu ska jag köra på bara för att se att det funkar, det får se lite skevt ut men jag har aldrig byggt custom loop förut öht så jag vill ta mig igenom processen först sen kan jag finslipa detaljerna.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Ja, du ska ha cred för att du jobbade vidare. Jag hade köpt lite 90-graders anslutningar också för säkerhets skull så jag gav upp på de svåraste böjarna. Har några jag vill göra om men just nu ska jag köra på bara för att se att det funkar, det får se lite skevt ut men jag har aldrig byggt custom loop förut öht så jag vill ta mig igenom processen först sen kan jag finslipa detaljerna.

Jag gav inte upp för att jag hade en vision med böjarna och jag gav mig fan på att få till det, speciellt CPU>Ram
Det är bara att kämpa på med byggandet så blir det bra tillslut, det går ju att kika på mina tidigare gallerier så ser man att jag kommit en bit i utvecklingen av hur resultatet blir!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Mmmmmmmh lila!!! :Q_____ 5/5
Väldigt snyggt och stilrent, bra combo på färgerna!

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

Mmmmmmmh lila!!! :Q_____ 5/5
Väldigt snyggt och stilrent, bra combo på färgerna!

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

5/5 potatisar! ser bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av reccso:

5/5 potatisar! ser bra ut

Tack så mycket!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Jag älskar lila så 5/5 här! riktigt bra färger!
Shiva Chandra

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Jag älskar lila så 5/5 här! riktigt bra färger!
Shiva Chandra

Tack!
Lila är utan tvekan en av mina favoritfärger!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-