SweClockers drop!

Två skärmar, ena visas plötsligt inte.

Permalänk
Medlem

Två skärmar, ena visas plötsligt inte.

Har ett Nvidia Geforce 970, har pluggat in ena skärmen i grafikkortet och andra i moderkortet, jag använder mig av dvi och vga. Har använt det så i några månader och allt har fungerat bra, idag så började jag krångla med enhetshanteraren, avinstallera diverse drivrutiner. dock endast dom som är relaterade till bluetooth, inget annat. uppdaterade även drivrutiner till grafikkortet via driver booster. Tror det var då det slutade fungera.
Försökte återställa via driver booster men då måste jag köpa pro versionen för 200kr, gjorde istället en återställning via windows, till idag kl 10. då fungerade båda skärmarna, detta hjälpte inte.. har ni nån idé?

Permalänk
Medlem

Kör DDU och sedan ladda ner dem från Nvidias websida. Vet det tusan varför du håller på med Driver Booster för.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Kör DDU och sedan ladda ner dem från Nvidias websida. Vet det tusan varför du håller på med Driver Booster för.

Gjorde det, laddade sen ner nvidia gforce experience och laddade ner alla uppdateringar, startade om datorn. fungerade fortfarande inte, laddade då ner drivrutiner från Nvidias hemsida men det hjälpte inte heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ariasias:

Gjorde det, laddade sen ner nvidia gforce experience och laddade ner alla uppdateringar, startade om datorn. fungerade fortfarande inte, laddade då ner drivrutiner från Nvidias hemsida men det hjälpte inte heller.

Ladda ner en drivrutin som inte är 364.XX då dem ska vara riktigt problematiska.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Fick det att fungera, formaterade nyligen om datorn och då slutade det fungera igen.. kör med 362.00 som drivrutin, fungerade sist men nu är det helt svart.

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att koppla in båda skärmarna i 970n?
Nu har du olika skärmar på olika GPUer, den andra på den inbyggda i CPUn.
Jag har haft mycket problem själv med att försöka få det att fungera bra och gav upp till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sploofy:

Är det inte bättre att koppla in båda skärmarna i 970n?
Nu har du olika skärmar på olika GPUer, den andra på den inbyggda i CPUn.
Jag har haft mycket problem själv med att försöka få det att fungera bra och gav upp till slut.

Det vore ju optimalt, problemet är att jag inte har rätt kablar/adaptrar, det finns inte att köpa något vettigt var jag bor och otålig som man är vill man helst att det fungerar nu, i detta ögonblicket. och det har ju fungerat felfritt före jag formaterade datorn.

Permalänk
Medlem

Det är skärmen som är kopplad till CPUn som inte fungerar, om det nu är relevant.

Permalänk
Medlem

ok laddade ner drivermax, den hittade ett par gamla drivrutiner, laddade även ner intels program för drivrutiner, den hittade ytterligare ett par.. men nu verkar allt vara ok, har bläddrat i bios men hittar inget där som säger nåt om dubbla monitors.

Permalänk
Skrivet av ariasias:

ok laddade ner drivermax, den hittade ett par gamla drivrutiner, laddade även ner intels program för drivrutiner, den hittade ytterligare ett par.. men nu verkar allt vara ok, har bläddrat i bios men hittar inget där som säger nåt om dubbla monitors.

Det som är problemet är att moderkortets display portar stängs av och ger inte ut någon bild när du kopplar in ett dedikerat grafikkort. Du kan gå in och ändra detta i bios så att OS'et kör på den integrerade GPU'n i moderkortet istället.
Sedan kan du välja att köra vissa eller alla program på 970 via nvidias kontrollpanel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burgermis:

Det som är problemet är att moderkortets display portar stängs av och ger inte ut någon bild när du kopplar in ett dedikerat grafikkort. Du kan gå in och ändra detta i bios så att OS'et kör på den integrerade GPU'n i moderkortet istället.
Sedan kan du välja att köra vissa eller alla program på 970 via nvidias kontrollpanel!

Såja, den var inställd på "Auto", fick ställa in den på att den primära skärmen skulle vara CPU:n, då hittade den båda skärmarna. Kunde sen ändra primära skärmen inne i Windows!
Tusen tack!

Permalänk
Skrivet av ariasias:

Såja, den var inställd på "Auto", fick ställa in den på att den primära skärmen skulle vara CPU:n, då hittade den båda skärmarna. Kunde sen ändra primära skärmen inne i Windows!
Tusen tack!

Inga problem!