Datormusen slocknar inte efter att datorn har stängts av

Permalänk

Datormusen slocknar inte efter att datorn har stängts av

Efter att jag har stängt av min datro(ingen sleep mode) så lyser min datormus fortfarande. Finns det någon inställning som ger musen ström, även efter att jag har stängt av datorn? Dock slocknar tangentbordet som vanligt men inte musen.

Visa signatur

Dator: GTX 570, Stealth x Stream 2 700W, Intelcore SB 2500K, Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart, Gigabyte moderkort GA-P67A-UD3-B3, Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1333Mhz XMS3.

Permalänk
Inaktiv

Eventuellt kan datorn försöka ladda enheten. Det beror lite på vad de pratar om när datorn stänger av sig. Vissa saker lyser bara de får spänning, andra kan stänga av sig när datorn slutar prata med dem. Vissa datorer ger inte ens spänning till USB när de är av.

Det finns många olika anledningar till varför din mus lyser även när datorn är avstängd.

Permalänk
Avstängd

Finns i bios, kan heta lite olika saker på min dator har jag för mig det heter nåt med suspension mode eller liknande, och sätter man lv5 så stänger den av all ström även till usb portarna när datorn är avstängd. Är i bios du ska leta iaf

Permalänk

ok, tack för svaren

Visa signatur

Dator: GTX 570, Stealth x Stream 2 700W, Intelcore SB 2500K, Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart, Gigabyte moderkort GA-P67A-UD3-B3, Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1333Mhz XMS3.