Permalänk
Medlem

Nya Battlefield 1

tänkte vi döper tråden vad den egentligen heter....Battlefield 1 (BF5 finns inget som heter...he he)

nya Trailern från igår (6 Maj)........

Battlefield 1 kommer bli AWESOME

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Nja jag är tveksam

Permalänk

Fick lite sköna rysningar av trailern. Luftskepp? BF2142? Bring it.

Permalänk
Medlem

Detta blir ett givet köp , precis som alla andra titlar i Battlefield serien.
Nu hoppas jag bara att dom inte sabbar alla vapen med en massa sikten och annat mög.
WW1 ska ha järnsikten förutom snipern.
Men spännande kommer det att bli , sen om det håller för 100 tals speltimmar återstår att se när man har det installerat och inställningarna på max

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tycker inte om namnet, borde bara hetat Battlefield. 1an gör det så fult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimstorm:

Fick lite sköna rysningar av trailern. Luftskepp? BF2142? Bring it.

Skulle inte förvåna mig alls om zeppelinaren inte är något annat än en reskinnad AC-130 gunship som kommer gå på "räls" i luften. Tills att de visar annat så kommer jag ta BF1 som en reskinnad version av BF4 och inte ha så höga hopp. Man har blivit blåst en gång för mycket......

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Skulle ha varit kul om inte Battlefield-serien blivit precis som COD... Tack EA.

Permalänk

Ser verkligen fram mot WW1 miljön. Hoppas de lyckas få till hästarna på ett bra sätt.

Permalänk
Avstängd

visuellt blir det bra, ljud och förstörelse.
frågan är, spelvärde.
Battlefront tankade ju helt på spelvärdet

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv

Bli inte förvånad ifall detta spel blir lika tunt som Battlefront. De visar ju bara ett par fåtal sekunder av gameplay. Vänta med att beställa. Ea med sina uppföljare har en tendens att skära ner på gameplay för att få mer tid åt grafik och marketing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexN:

Tycker inte om namnet, borde bara hetat Battlefield. 1an gör det så fult.

Jag tycker Battlefield 1916 hade varit ett passande namn, med lite titel-anknytning till 1942.

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem

Hoppas det finns något incentive till att faktiskt spela vidare.
I BF3 och 4 så låste man upp alla attachments till de vapen man gillade, sedan fanns det inget mer att spela för egentligen. (Säger jag efter att ha klämt 400h i båda)
Det skulle vara nice om man kunde få en squad rank eller något, med någon typ av matchmaking och sådär, så man tjänar något på att spela vidare hela tiden.

Permalänk
Medlem

Jävligt dumt namn, men ser ganska mysigt ut annars. Tror inte jag skulle tycka om multiplayer men kanske single-playern kan vara rolig.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

@lambdan:
En av första tankarna var om det blir Xbone exklusiv.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Inaktiv

Håller med @careface. Fanns ingen anledning att fortsätta spela BF4, man satt bara och matade public vilket blir ganska tråkigt och enformigt i längden. Sedan betalade man ju guld och gröna skogar för spelet + expansioner vid release för att sedan sitta och skrika ut sin frustration över buggar i ett år.
Konsolport?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

@lambdan:
En av första tankarna var om det blir Xbone exklusiv.

Jag gissar på att Xbone kommer få DLC tidigare eller nåt. Troligen lär Microsoft och EA göra reklam som sjutton om det och att man kan få Battlefield One bundlat med sin Xbox One osv.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jävligt dumt namn, men ser ganska mysigt ut annars. Tror inte jag skulle tycka om multiplayer men kanske single-playern kan vara rolig.

Håller helt klart med dig, hoppas de satsar mycket på single-playern. Tror att den kan bli mycket bättre än vad multiplayer blir, hade velat ha en riktig WW känsla under singleplayer!

PS, glöm inte att signa för beta ifall ni skulle vara intresserade!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jävligt dumt namn, men ser ganska mysigt ut annars. Tror inte jag skulle tycka om multiplayer men kanske single-playern kan vara rolig.

Själv lägger jag allt hopp till multiplayerdelen. Har inte ens startat singleplayer i ett enda Battlefield, förutom conquest mot bots i BF1942 och BF2.
Kul hur olika det kan vara

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Hade varit kul om de gav ett single-playerläge lite kärlek också, IVK känns ju väldigt stämningsfullt - Så det hade nog varit nice.

Permalänk
Medlem

Jag har fullkomligt tappat förtroendet till någonting som har med EA att göra.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Riktigt pepp, hoppas bara att de inte säljer ett halvfärdigt spel denna gång.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Själv lägger jag allt hopp till multiplayerdelen. Har inte ens startat singleplayer i ett enda Battlefield, förutom conquest mot bots i BF1942 och BF2.
Kul hur olika det kan vara

Jag gillar verkligen inte multiplayer i Battlefield spelen. Tycker det är så långa avstånd mellan allting och när du väl kommit en bit så skjuter någon sniper dig, eller så blir du bombad av ett plan eller något.
Är mycket mer van vid nära avstånd som i COD och CS.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag gillar verkligen inte multiplayer i Battlefield spelen. Tycker det är så långa avstånd mellan allting och när du väl kommit en bit så skjuter någon sniper dig, eller så blir du bombad av ett plan eller något.
Är mycket mer van vid nära avstånd som i COD och CS.

Du får ta och gömma dig i en tank eller något då

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Jag gillar verkligen inte multiplayer i Battlefield spelen. Tycker det är så långa avstånd mellan allting och när du väl kommit en bit så skjuter någon sniper dig, eller så blir du bombad av ett plan eller något.
Är mycket mer van vid nära avstånd som i COD och CS.

Det går nog att välja som tidigare att spela på en liten del av banan med mindre antal spelare för en upplevelse som är mer lik COD om man gillar snabb action.

Själv gillar jag storslagna strider så kör alltid CQ large i BF spelen.

BF spelen är dom enda mp-spelen som håller för egen del och har stora förhoppningar att 1:an kommer bli riktigt storslaget.

Permalänk
Medlem

Tycker att stora massiva banor gör till BF serien, därför jag gillar dem så mycket! CoD o CS kan vara kul ibland, men jag brukar tröttna ganska fort..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

lite bra snack om nya BF1 av "jackfrags" (tycker han är grymt bra spel-reviewer):

vilket fall som helst blir 21 okt grymt (hat bra alla i solen)
ska bli intressant vad för CPU & GPU som kommer klara spelet på max i 1080p & 2K

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir med bra optimerat DX12 stöd så att min 2500K kanske har en chans att klara det utan att flaska.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av anon176726:

Håller med @careface. Fanns ingen anledning att fortsätta spela BF4, man satt bara och matade public vilket blir ganska tråkigt och enformigt i längden. Sedan betalade man ju guld och gröna skogar för spelet + expansioner vid release för att sedan sitta och skrika ut sin frustration över buggar i ett år.
Konsolport?

Man och man, själv har jag plöjt in många 100 timmar i BF4 sen det släpptes och lyckas visst aldrig tröttna
Smaken är delad.