Koppla in monitor utan grafikkort på stationär dator

Permalänk
Medlem

Koppla in monitor utan grafikkort på stationär dator

Min laptop som är 5 år börjar beta sig riktigt konstigt. Jag har alla delar till en ny dator förutom grafikkortet. Hur ska jag kunna ha en monitor utan grafikkort? Har sätt saker som kostar runt 500-1000 kr men det är ju riktigt onödigt att köpa när man ändå kommer köpa en 1070 hyfasat snart.

Permalänk
Medlem

vad har du för CPU? är det intel i3/i5/i7 so har dem en inbyggd iGPU dvs du kan koppla skärmen in i moderkortet.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Har du ett integrerat grafikkort, kör på de. Annars måste du köpa ett grafikkort.

Som att fråga hur man gör för att cykla på bakhjulet utan cykel...

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nörve:

Min laptop som är 5 år börjar beta sig riktigt konstigt. Jag har alla delar till en ny dator förutom grafikkortet. Hur ska jag kunna ha en monitor utan grafikkort? Har sätt saker som kostar runt 500-1000 kr men det är ju riktigt onödigt att köpa när man ändå kommer köpa en 1070 hyfasat snart.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/225894-msi_ge...

199:- & fri frakt, kan vara bra att ha vid något senare tillfälle vid eventuell felsökning.

(om du nu inte har en integrerad grafikdel du kan nyttja förstås)

Permalänk
Medlem

1. Kolla på moderkortet, finns det någon utgång som ser ut som den på din skärm, antagligen DVI eller VGA.
2.Testa koppla in skärmen där
Om det inte fungerar, kolla på närmaste återvinningsmarknad, brukar finnas något som kan ge dig bild i allafall för inga pengar alls.
Alternativt köp detta för 200:- tills 1070 kommer. Kommer att gå bra att göra det mesta förutom spela.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/225894-msi_ge...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

tack så mycket för svar, vra orolig att det ej skulle gå att koppla in skärmen haha