Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Noctua nh-d15

Har precis byggt ihop min dator och koppla fläktarna till noctua nh-d15 direkt på moderkortet msi z170a gaming m5 men funderar på om jag skulle kopplat via low noise kabeln eller den andra (glömt namnet )

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Vill du ha hjälp med något eller lämnar du bara en statusrapport på att tre olika kablar var lite för mycket på en gång?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Vill du ha hjälp med något eller lämnar du bara en statusrapport på att tre olika kablar var lite för mycket på en gång?

hahahaha nu ska du inte vara sånn

On topic:
Det är väl vad du föredrar, har du bra temps med low noise så behåll dom.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

@pellski87: Ok då.

OT: Det spelar ingen roll om du har low noise-adaptern på ärligt talat, du kan lika gärna bara sänka fläktarnas varvtal i BIOS/UEFI eller i typ OHM (på de flesta av uttagen). Low noise-adaptern är ingenting magiskt, den sänker bara strömtillförselns voltspänning så att fläkten snurrar långsammare. Samma sak som om du säger åt den själv att göra det.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Yes, idag ska moderkorten vara såpass bra att du kan styra det själv via mjukvara i windows, kika på deras hemsida finns säkert ett program för det

skippa low noise adaptern

Permalänk
Skrivet av Viochee:

Yes, idag ska moderkorten vara såpass bra att du kan styra det själv via mjukvara i windows, kika på deras hemsida finns säkert ett program för det

skippa low noise adaptern

Ok de jag undrade över.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Skrivet av Masyve:

Vill du ha hjälp med något eller lämnar du bara en statusrapport på att tre olika kablar var lite för mycket på en gång?

Haha ne ingen status rapport

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,