Permalänk
Medlem

klockan sackar effter.

Min klocka sakar effter hela tiden. just nu säger den tisdag den 15 19:19 och jag ställde in den i fredags eller nåt exakt på sekunden.
Värkar dock bara gå effter när man sätnger av datorn.
Kan det bli såna roliga effekter om biosbateriet är kasst eller vad är fel?
Vad köper jag bäst nytt batteri av rätt typ?

Permalänk
Medlem

Om det bara är så när burken är avstängd, så är det troligtvis så att batteriet är dött ja...

Ta ur batteriet och ta med det till en klockaffär, eller classe eller liknande och införskaffa ett nytt...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Om det bara är så när burken är avstängd, så är det troligtvis så att batteriet är dött ja...

Ta ur batteriet och ta med det till en klockaffär, eller classe eller liknande och införskaffa ett nytt...

Tackar

Permalänk
Avstängd

Köp ett på en mack. Du ska iaf använda dig av DL2032

Permalänk
Medlem

Lr kanske klocka datorn
På min gamla Pentium 166 (klockad till 200) så gick klockan för fort

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice-Man
Lr kanske klocka datorn
På min gamla Pentium 166 (klockad till 200) så gick klockan för fort

HAhahaha! Fan va coolt!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Var inte batteriet. Dock fugnerar det nya fint. Var min nya linuxdist som fick för sig att ställa om den lite hur som helst... fattar inte ricktigt hur det var tänkt men fick stängt av den skiten så fungerar det igen.