Återställa iOS -enhet att köra en äldre version (iOS 8 eller lägre)

Permalänk
Livsnjutare 😎

Återställa iOS -enhet att köra en äldre version (iOS 8 eller lägre)

Jag har en iPhone 4S och en iPad Mini (1st gen) som båda kör 9.x respektive.
Skulle vilja köra iOS 7.x eller KANSKE iOS 8.x - men inte högre då dessa enheter blir så långsamma då.. (Som de är nu)

Vet detta kan innebära jailbreak och lite underliga tillvägagångssätt, men frågan är - hur gör man?

Det känns som att detta ändras hela tiden, och snabb googling säger att det "inte går, om nedgraderingen är sign'ad utav Apple" ...vilket de sista x.x1-2 revisionerna är från Apple själva.

Så ett sådant stort hopp jag vill göra är omöjligt på vanligt vis.

Så... Nån som vet?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Det går inte, precis som du redan läst. Äldre iPhone-modeller (t.ex. 4) gick att nedgradera med rätt förutsättningar, men från iPhone 4s och framåt har ingen hittat (eller i alla fall avslöjat) ett sätt att nedgradera eftersom Apple gjorde uppgraderingsprocessen mer säker.

Möjligen att du kan nedgradera till iOS 6, men då finns det nog väldigt få om ens några appar som fungerar: http://www.iphonehacks.com/2015/06/odysseusota-tool-allows-yo....

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Om du återställer telefonen till fabriksinställningar och sedan struntar i att uppgradera... funkar inte det?

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Matwik:

Om du återställer telefonen till fabriksinställningar och sedan struntar i att uppgradera... funkar inte det?

Enheter ligger ju redan på 9.xx och jag vill hoppa ner till 8.x eller 7.x - en fabriksinställning kommer bara fimpa mina personliga inställningar och data, den iOS -version som ligger inne är sedermera standard även vid en fabriksåtersställd enhet som jag fattar det?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •