SweClockers drop!

Bluetooth in-ear lurar, tips?

Permalänk

Bluetooth in-ear lurar, tips?

Tjena!
Då mitt tidigare par lurar med sladd gett upp två gånger på mindre än ett år (glapp i kabeln) så tänkte jag nu testa med ett par blåtand lurar istället.

Föredrar då in-ear för att kunna "koppla" ur ena örat ibland vid behov.
Lyssnar mycket på tyngre musik, hardstyle, house o annat gött.
Så bra ljud o bas är något jag strävar efter! Även helst 8h+ på batteri tiden. Vill inte att dom ska dö under en arbetsdag.
Priset är inga problem, då jag helst vill ha redig kvalité så det håller.
Även tänkt ha dem vid gym/utomhus.

Läst runt lite grann, men inte hittat några som verkar vettiga, så kom med förslag!

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig lägga lite pengar på dem kan jag varmt rekommendera Jaybird X2.
Kört med dem sen i September och är helnöjd!
Bra batteritid, klarar sig utan problem en arbetsdag för mig.
Räckvidd, beroende på miljö såklart, men kan vara många meter ifrån ljudkällan.
Ljud, riktigt bra! Vissa skulle nog säga att det är lite väl bastungt, men det är inget jag reflekterat över eller stört mig på.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

+1

Jag letar också efter detta!

Permalänk
Medlem

Kör själv ett par Jaybird X2 sedan några månader tillbaka. Ljud i toppklass!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: INNO3D 5070 Ti X3 OC | RAM: G.Skill Flare X5 64GB CL28 | SSD: Samsung 980 Pro
MB: ASUS ROG STRIX B850-I | PSU: Corsair SF750 | Kylare: Fractal Design Celsius+ S24 | Fläktar: Noctua NF-A12x25 G2 Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | OS: Microsoft Windows 11 IoT Enterprise LTSC | Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE
Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical | Övrigt: Tobii Eye Tracker 5

Permalänk

Jaybird var ett av de lurar jag läst lite recensioner på, folk verkar antingen älska dom, eller ha rejäla klagomål..
Kanske bara fått måndagsexemplar.

Men får se när dagen är över, vilka tips som dykt upp.
Annars så lär man nog testa ett par jaybird

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holydwarf:

Jaybird var ett av de lurar jag läst lite recensioner på, folk verkar antingen älska dom, eller ha rejäla klagomål..
Kanske bara fått måndagsexemplar.

Men får se när dagen är över, vilka tips som dykt upp.
Annars så lär man nog testa ett par jaybird

Det folk ofta klagar på verkar vara passform, något som 99Mac även klagade på. Mitt tips är att ge dom en vecka. Första gången man försöker montera dom i öronen så undrar man ärligt talat om man ska behöva ägna fem minuter varje gång man ska behöva plugga in snäckorna i öronen. Tillslut lär man sig precis hur dom ska sitta för att det ska vara bekvämt. Man får även med massa olika storlekar och material, vilket gör att det tar sin tid att komma fram till vilken kombo som passar bäst. De första veckorna fick jag dras med ömma öron, just för att lurarna är väldigt speciella att lära sig att trä på ordentligt

Men som sagt, ge dom tid, för när man lär lär sig hur dom ska sitta, då sitter dom verkligen (Y)

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: INNO3D 5070 Ti X3 OC | RAM: G.Skill Flare X5 64GB CL28 | SSD: Samsung 980 Pro
MB: ASUS ROG STRIX B850-I | PSU: Corsair SF750 | Kylare: Fractal Design Celsius+ S24 | Fläktar: Noctua NF-A12x25 G2 Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | OS: Microsoft Windows 11 IoT Enterprise LTSC | Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE
Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical | Övrigt: Tobii Eye Tracker 5

Permalänk
Medlem

Jag springer en hel del med bluetooth hörlurar och har testat många modeller, inte alla - men nästan. Iallafall av dem som dessutom är "svettsäkra"

Självklart har jag jaybird x2, men mig passar dom inte alls.

Jag har testat alla olika storlekar på tillbehören fram och tillbaka och tom köpt andra "öron-hållare" från USA för att få dem att sitta bra, men det går inte. När jag springer sitter de "löst" och släpper in omgivande ljud och då låter det inte bra - alls.

De enda in-ear lurarna som passat mig bra och därmed gett bra ljud är JBL Synchros Reflect BT och Beats Powerbeats2 Wireless

Sedan föredrar jag Monster iSport Wireless och SMS Sport Wireless men då är det inte in-ear längre.