Guake - Problem vid dubbla skärmar?

Permalänk

Guake - Problem vid dubbla skärmar?

Har länge kört terminal-dropdown:en Guake på laptopen och har efter många om och men (egentligen för flera månader sen men inte förrän nu jag orkat börja försöka lösa mitt lilla visuella problem) äntligen lyckats skrota mitt gamla Windows 7 i arbets/mediadatorn till förmån för Linux (kör för närvarande Mint 17.3), och har efter några timmar av trial-and-error samt letande på google slutligen gett upp hoppet om att kunna lösa detta själv, det är nämligen så att jag kör en extra skärm på 17" till min huvudskärm på 24", och Guake's standardinställningar gör att terminalen visas på extraskärmen (vänster) istället för höger som jag önskar.

Har lyckats ändra terminalen till höger skärm dock täcker den ej mer än 60% av skärmen vid kanterna då. Ändrar jag tillbaka till standardinställningarna så täcker den skärmen helt på 17"-skärmen men jag ser inte vad jag skriver för kommandon, det ser ut som att texten startar högre upp om någon förstår hur jag menar. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig Har lekt runt en del på egen hand med att ändra window_rect, size_changed osv i /usr/bin/guake men lyckas inte få önskvärt resultat hur jag än bär mig åt.

/Tuborgarn

Permalänk
Medlem

gör inte guake preferences allt du frågar om?

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Skrivet av Emrik:

Är möjligt att det funkar att ändra vilken skärm den ska visas på via GUI:t oxå det vet jag inte, kan inte minnas att jag hade det alternativet fick pilla i configfiler manuellt för att få till det, just den biten är dock löst redan och har den att visas på rätt skärm nu. Men det hjälper inte att ändra height eftersom det är startpositionen som måste flyttas, ser inte själva texten jag matar in då det börjar en bit ovanför skärmkanten, svårt att förklara med ord kan försöka hinna fixa en skärmdump imorrn är på jobbet nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

vad händer om du gör så den kommer från nederkant?

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Skrivet av Emrik:

vad händer om du gör så den kommer från nederkant?

Blir samma sak fast i nederkant, dvs texten fortsätter "under" skärmen. Tror dock inte vi har samma version av quake, har ingen möjlighet att ändra placement i mitt GUI:

Permalänk
Medlem

tråkiga inställningar. har 5.2. fanns ju 8.3 märkte jag nu. man hänger ju inte med
låter som den tror du har en 1200 skärm när du har 1080 eller något. jag vet inte om det kan hända riktigt och vart guake tar siffror ifrån.
det händer aldrig i något annat sammanhang? om du snapar fönster mot uppe och nere?
underligt verkar det hur som.

edit : https://github.com/Guake/guake/issues/765 ungefär?

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.